MBG4064 Animal Tissue CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4064 Hayvan Doku Kültürü Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Ders kapsamında hayvan doku kültürü yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, fluoresan mikroskobu, ELIZA okuyucu gibi tekniklerin uygulanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Aseptik ve kontrollü koşullarda hücre canlılığının sağlanması
2. Hücre kültürü prensiplerini bilmek ve uygulamak
3. Hücre kültürü ortamı gereksinimlerini ayırt edebilmek
4. Hücre canlılığını nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek
5. Hücre ölümünü nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek
6. Hücre metabolik faaliyetlerini floresan mikroskobu yardımı ile belirleyebilmek

Dersin İçeriği

Ders kapsamında hayvan doku kültürü yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, fluoresan mikroskobu, ELIZA okuyucu gibi tekniklerin uygulanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel tanımlamalar ve kavramlar. doku kültürü laboratuarı, gerekli cihaz ve malzeme
2) Aseptik teknikler
3) Hayvan doku kültürü besiyerleri
4) Primer hücre kültürleri ve hücre hatlarının sürdürülmesi
5) Laminar akış kabini kullanımı, CO2 inkübatörü kullanımı, hücre kültür odasının düzenlenmesi
6) Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları I
7) Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları II
8) Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma
9) Hcre hazırlama, hücre dondurma ve çözme
10) Hücre canlılığının tespiti: MTT yöntem
11) Hücre canlılığının tespiti: Trypan blue ile boyama
12) Hücre ölümünün belirlenmesi: PI boyama
13) Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi I
14) Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes will be provided
Diğer Kaynaklar: Culture of Animal Cells, A manual of basic technique, R. Ian FRESHNEY

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.