MBG4064 Animal Tissue CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4064 Hayvan Doku Kültürü Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Ders kapsamında hayvan doku kültürü yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, fluoresan mikroskobu, ELIZA okuyucu gibi tekniklerin uygulanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Aseptik ve kontrollü koşullarda hücre canlılığının sağlanması
2. Hücre kültürü prensiplerini bilmek ve uygulamak
3. Hücre kültürü ortamı gereksinimlerini ayırt edebilmek
4. Hücre canlılığını nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek
5. Hücre ölümünü nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek
6. Hücre metabolik faaliyetlerini floresan mikroskobu yardımı ile belirleyebilmek

Dersin İçeriği

Ders kapsamında hayvan doku kültürü yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, fluoresan mikroskobu, ELIZA okuyucu gibi tekniklerin uygulanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel tanımlamalar ve kavramlar. doku kültürü laboratuarı, gerekli cihaz ve malzeme
2) Aseptik teknikler
3) Hayvan doku kültürü besiyerleri
4) Primer hücre kültürleri ve hücre hatlarının sürdürülmesi
5) Laminar akış kabini kullanımı, CO2 inkübatörü kullanımı, hücre kültür odasının düzenlenmesi
6) Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları I
7) Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları II
8) Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma
9) Hcre hazırlama, hücre dondurma ve çözme
10) Hücre canlılığının tespiti: MTT yöntem
11) Hücre canlılığının tespiti: Trypan blue ile boyama
12) Hücre ölümünün belirlenmesi: PI boyama
13) Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi I
14) Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes will be provided
Diğer Kaynaklar: Culture of Animal Cells, A manual of basic technique, R. Ian FRESHNEY

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2