YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4061 | Immünoloji | Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İmmun sistem elemanlarının görevlerini öğrenerek immun sistemin önemini kavrayabilmek 2. İmmun sistem tiplerinin elemanları ve görevlerini karşılaştırarak ayırt edebilmek 3. İmmun cevabın etki mekanizmasını, hücrelerin ve moleküllerin birbirleri ile etkileşim şeklini kavrayarak şematize edebilmek 4. İmmun yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların gelişimi ile immun cevap arasında ilişki kurabilmek 5. İleri moleküler biyoloji teknikleri bilgisini kullanarak immunolojik tekniklerin çalışma prensibini kavrayabilmek 6. Doğumsal ve edinsel immun cevap yetersizliğine bağlı hastalıklar hakkında bilimsel makaleler ile bilgiye ulaşabilme, bilgiyi özümseyerek sunabilme ve konu hakkında tartışabilme |
İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmmunolojiye giriş | |
2) | İmmun sistem doku ve hücreleri ve hücreleri | |
3) | Doğal Bağışıklık | |
4) | Antijen yakalanması ve lenfositlere sunumu | |
5) | Edinsel immun sistemde antijen tanıma | |
6) | Hücre aracılı immun yanıtlar | |
7) | Hücresel immunitenin efektör mekanizması | |
8) | Hümoral immun yanıtlar | |
9) | Humoral immunitenin efektör mekanizmaları | |
10) | Aşırı duyarlılık hastalıkları ve tipleri | |
11) | Doğumsal ve edinsel immun yetersizlikler | |
12) | İmmunolojik tolerans ve otoimunite | |
13) | Tümörlere ve nakil dokularına karşı immun yanıtlar | |
14) | Sitokin, kemokinler, reseptörleri ve İmmunolojik teknikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Basic Immunology Updated Edition: Functions and Disorders of the Immune System AK. Abbas, AH. Lichtman, 3. Edition, Saunders, 2010. -Kuby Immunology, TJ. Kindt, BA. Osborne, RA. Goldsby, 6th edition, W. H. Freeman & Company, 2006. -Janeway's Immunobiology, KM. Murphy, P Travers, M Walport, 7 edition, Garland Science, 2007. -Immunology: A Short Course, R. Coico, G Sunshine, 6. Edition, Wiley-Blackwell, 2009. -Roitt's Essential Immunology, PJ Delves, SJ Martin, DR Burton, IM Roitt, 12 edition, Wiley-Blackwell, 2011." |
Diğer Kaynaklar: | 1. www.sciencedirect.com 2. www.ncb.nlm.nih.gov.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |