BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4061 | Immünoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İmmun sistem elemanlarının görevlerini öğrenerek immun sistemin önemini kavrayabilmek 2. İmmun sistem tiplerinin elemanları ve görevlerini karşılaştırarak ayırt edebilmek 3. İmmun cevabın etki mekanizmasını, hücrelerin ve moleküllerin birbirleri ile etkileşim şeklini kavrayarak şematize edebilmek 4. İmmun yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların gelişimi ile immun cevap arasında ilişki kurabilmek 5. İleri moleküler biyoloji teknikleri bilgisini kullanarak immunolojik tekniklerin çalışma prensibini kavrayabilmek 6. Doğumsal ve edinsel immun cevap yetersizliğine bağlı hastalıklar hakkında bilimsel makaleler ile bilgiye ulaşabilme, bilgiyi özümseyerek sunabilme ve konu hakkında tartışabilme |
İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmmunolojiye giriş | |
2) | İmmun sistem doku ve hücreleri ve hücreleri | |
3) | Doğal Bağışıklık | |
4) | Antijen yakalanması ve lenfositlere sunumu | |
5) | Edinsel immun sistemde antijen tanıma | |
6) | Hücre aracılı immun yanıtlar | |
7) | Hücresel immunitenin efektör mekanizması | |
8) | Hümoral immun yanıtlar | |
9) | Humoral immunitenin efektör mekanizmaları | |
10) | Aşırı duyarlılık hastalıkları ve tipleri | |
11) | Doğumsal ve edinsel immun yetersizlikler | |
12) | İmmunolojik tolerans ve otoimunite | |
13) | Tümörlere ve nakil dokularına karşı immun yanıtlar | |
14) | Sitokin, kemokinler, reseptörleri ve İmmunolojik teknikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Basic Immunology Updated Edition: Functions and Disorders of the Immune System AK. Abbas, AH. Lichtman, 3. Edition, Saunders, 2010. -Kuby Immunology, TJ. Kindt, BA. Osborne, RA. Goldsby, 6th edition, W. H. Freeman & Company, 2006. -Janeway's Immunobiology, KM. Murphy, P Travers, M Walport, 7 edition, Garland Science, 2007. -Immunology: A Short Course, R. Coico, G Sunshine, 6. Edition, Wiley-Blackwell, 2009. -Roitt's Essential Immunology, PJ Delves, SJ Martin, DR Burton, IM Roitt, 12 edition, Wiley-Blackwell, 2011." |
Diğer Kaynaklar: | 1. www.sciencedirect.com 2. www.ncb.nlm.nih.gov.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |