Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İmmunolojiye giriş |
|
2) |
İmmun sistem doku ve hücreleri ve hücreleri |
|
3) |
Doğal Bağışıklık |
|
4) |
Antijen yakalanması ve lenfositlere sunumu |
|
5) |
Edinsel immun sistemde antijen tanıma |
|
6) |
Hücre aracılı immun yanıtlar |
|
7) |
Hücresel immunitenin efektör mekanizması |
|
8) |
Hümoral immun yanıtlar |
|
9) |
Humoral immunitenin efektör mekanizmaları |
|
10) |
Aşırı duyarlılık hastalıkları ve tipleri |
|
11) |
Doğumsal ve edinsel immun yetersizlikler |
|
12) |
İmmunolojik tolerans ve otoimunite |
|
13) |
Tümörlere ve nakil dokularına karşı immun yanıtlar |
|
14) |
Sitokin, kemokinler, reseptörleri ve İmmunolojik teknikleri |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Basic Immunology Updated Edition: Functions and Disorders of the Immune System AK. Abbas, AH. Lichtman, 3. Edition, Saunders, 2010.
-Kuby Immunology, TJ. Kindt, BA. Osborne, RA. Goldsby, 6th edition, W. H. Freeman & Company, 2006.
-Janeway's Immunobiology, KM. Murphy, P Travers, M Walport, 7 edition, Garland Science, 2007.
-Immunology: A Short Course, R. Coico, G Sunshine, 6. Edition, Wiley-Blackwell, 2009.
-Roitt's Essential Immunology, PJ Delves, SJ Martin, DR Burton, IM Roitt, 12 edition, Wiley-Blackwell, 2011." |
Diğer Kaynaklar: |
1. www.sciencedirect.com
2. www.ncb.nlm.nih.gov.tr |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|