İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4061 | Immünoloji | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İmmun sistem elemanlarının görevlerini öğrenerek immun sistemin önemini kavrayabilmek 2. İmmun sistem tiplerinin elemanları ve görevlerini karşılaştırarak ayırt edebilmek 3. İmmun cevabın etki mekanizmasını, hücrelerin ve moleküllerin birbirleri ile etkileşim şeklini kavrayarak şematize edebilmek 4. İmmun yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların gelişimi ile immun cevap arasında ilişki kurabilmek 5. İleri moleküler biyoloji teknikleri bilgisini kullanarak immunolojik tekniklerin çalışma prensibini kavrayabilmek 6. Doğumsal ve edinsel immun cevap yetersizliğine bağlı hastalıklar hakkında bilimsel makaleler ile bilgiye ulaşabilme, bilgiyi özümseyerek sunabilme ve konu hakkında tartışabilme |
İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmmunolojiye giriş | |
2) | İmmun sistem doku ve hücreleri ve hücreleri | |
3) | Doğal Bağışıklık | |
4) | Antijen yakalanması ve lenfositlere sunumu | |
5) | Edinsel immun sistemde antijen tanıma | |
6) | Hücre aracılı immun yanıtlar | |
7) | Hücresel immunitenin efektör mekanizması | |
8) | Hümoral immun yanıtlar | |
9) | Humoral immunitenin efektör mekanizmaları | |
10) | Aşırı duyarlılık hastalıkları ve tipleri | |
11) | Doğumsal ve edinsel immun yetersizlikler | |
12) | İmmunolojik tolerans ve otoimunite | |
13) | Tümörlere ve nakil dokularına karşı immun yanıtlar | |
14) | Sitokin, kemokinler, reseptörleri ve İmmunolojik teknikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Basic Immunology Updated Edition: Functions and Disorders of the Immune System AK. Abbas, AH. Lichtman, 3. Edition, Saunders, 2010. -Kuby Immunology, TJ. Kindt, BA. Osborne, RA. Goldsby, 6th edition, W. H. Freeman & Company, 2006. -Janeway's Immunobiology, KM. Murphy, P Travers, M Walport, 7 edition, Garland Science, 2007. -Immunology: A Short Course, R. Coico, G Sunshine, 6. Edition, Wiley-Blackwell, 2009. -Roitt's Essential Immunology, PJ Delves, SJ Martin, DR Burton, IM Roitt, 12 edition, Wiley-Blackwell, 2011." |
Diğer Kaynaklar: | 1. www.sciencedirect.com 2. www.ncb.nlm.nih.gov.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |