MBG4057 Special Topics in BioinformaticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4057 Biyoinformatikte Özel Konular Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders, güncel biyoinformatik literatüründen teknik makaleler tartışmayı, onların algoritmalarını incelemeyi ve belirli bir biyoinformatik sorun üzerinde yoğun bir çalışma yürütmeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Biyoinformatikdeki açık araştırma soruları üzerinde bir kavrayış tanımlar.
2. Biyoinformatik problemleri çözmek için mevcut çözümleri tartışır.
3. Hesaplamalı biyolojideki açık araştırma konuları üzerinde tartışmaya katılma becerisi kazanır.
4. Genomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
5. Proteomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
6. Birkaç biyoinformatik makaleye odaklanma ve onların bulgularını sunma becerisi degiştirir.
7. Biyoinformatikde ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
8. Hesaplamalı biyolojide ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
9. Biyoinformatik alanında yayınlanan bilimsel makaleleri bulma, okuma ve tartışma için becerisi geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu tartışma-tabanlı biyoinformatik dersi, biyoinformatik analizleri ve algoritmaları hakkındaki en son gelişmeleri öğrencilere gösterecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genomik (genom dizileme, genom bilgilerinin depolanması ve çalışılması, genom veritabanları)
2) Genomik (insan genomundaki polimorfizm ve hastalıklarla bağlantısı)
3) Karşılaştırmalı genomik (genom çıkarma metodu, bütün-genom hizalama yöntemleri, genom-bağlam yöntemleri, gen-füzyon yöntemi)
4) Yapısal genomik (yapısal genomikin bilimsel programı, yapısal genomikde hedef seçimi)
5) Fonksiyonel genomik (deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin entegrasyonu)
6) Fonksiyonel genomik (gen ifade verileri ve DNA mikro-diziler)
7) Fonksiyonel genomik (düzenleyici ağlar, protein-protein etkileşim ağları)
8) Proteomik, Protein katlanma ve katlama tanıma
9) Epigenomik
10) Kanser enformatiği
11) Kodlamayan RNA tespiti ve arama
12) Biyoinformatik ortaya çıkan yeni konular
13) Hesaplamalı biyoloji ortaya çıkan yeni konular
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık ders notları iletilecektir.
Course notes will be supplied.
Diğer Kaynaklar: Articles from the primary literature (scientific journals, e.g. Nature Reviews Genetics, Nature, Science, Genome Research, Nature Genetics, Nature Methods, Bioinformatics, Molecular Systems Biology etc.)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.