MBG4057 Special Topics in BioinformaticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4057 Biyoinformatikte Özel Konular Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders, güncel biyoinformatik literatüründen teknik makaleler tartışmayı, onların algoritmalarını incelemeyi ve belirli bir biyoinformatik sorun üzerinde yoğun bir çalışma yürütmeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Biyoinformatikdeki açık araştırma soruları üzerinde bir kavrayış tanımlar.
2. Biyoinformatik problemleri çözmek için mevcut çözümleri tartışır.
3. Hesaplamalı biyolojideki açık araştırma konuları üzerinde tartışmaya katılma becerisi kazanır.
4. Genomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
5. Proteomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
6. Birkaç biyoinformatik makaleye odaklanma ve onların bulgularını sunma becerisi degiştirir.
7. Biyoinformatikde ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
8. Hesaplamalı biyolojide ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
9. Biyoinformatik alanında yayınlanan bilimsel makaleleri bulma, okuma ve tartışma için becerisi geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu tartışma-tabanlı biyoinformatik dersi, biyoinformatik analizleri ve algoritmaları hakkındaki en son gelişmeleri öğrencilere gösterecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genomik (genom dizileme, genom bilgilerinin depolanması ve çalışılması, genom veritabanları)
2) Genomik (insan genomundaki polimorfizm ve hastalıklarla bağlantısı)
3) Karşılaştırmalı genomik (genom çıkarma metodu, bütün-genom hizalama yöntemleri, genom-bağlam yöntemleri, gen-füzyon yöntemi)
4) Yapısal genomik (yapısal genomikin bilimsel programı, yapısal genomikde hedef seçimi)
5) Fonksiyonel genomik (deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin entegrasyonu)
6) Fonksiyonel genomik (gen ifade verileri ve DNA mikro-diziler)
7) Fonksiyonel genomik (düzenleyici ağlar, protein-protein etkileşim ağları)
8) Proteomik, Protein katlanma ve katlama tanıma
9) Epigenomik
10) Kanser enformatiği
11) Kodlamayan RNA tespiti ve arama
12) Biyoinformatik ortaya çıkan yeni konular
13) Hesaplamalı biyoloji ortaya çıkan yeni konular
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık ders notları iletilecektir.
Course notes will be supplied.
Diğer Kaynaklar: Articles from the primary literature (scientific journals, e.g. Nature Reviews Genetics, Nature, Science, Genome Research, Nature Genetics, Nature Methods, Bioinformatics, Molecular Systems Biology etc.)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.