Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genomik (genom dizileme, genom bilgilerinin depolanması ve çalışılması, genom veritabanları) |
|
2) |
Genomik (insan genomundaki polimorfizm ve hastalıklarla bağlantısı) |
|
3) |
Karşılaştırmalı genomik (genom çıkarma metodu, bütün-genom hizalama yöntemleri, genom-bağlam yöntemleri, gen-füzyon yöntemi) |
|
4) |
Yapısal genomik (yapısal genomikin bilimsel programı, yapısal genomikde hedef seçimi) |
|
5) |
Fonksiyonel genomik (deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin entegrasyonu) |
|
6) |
Fonksiyonel genomik (gen ifade verileri ve DNA mikro-diziler) |
|
7) |
Fonksiyonel genomik (düzenleyici ağlar, protein-protein etkileşim ağları) |
|
8) |
Proteomik, Protein katlanma ve katlama tanıma |
|
9) |
Epigenomik |
|
10) |
Kanser enformatiği |
|
11) |
Kodlamayan RNA tespiti ve arama |
|
12) |
Biyoinformatik ortaya çıkan yeni konular |
|
13) |
Hesaplamalı biyoloji ortaya çıkan yeni konular |
|
14) |
Sunumlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|