MBG4057 Special Topics in BioinformaticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4057 Biyoinformatikte Özel Konular Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders, güncel biyoinformatik literatüründen teknik makaleler tartışmayı, onların algoritmalarını incelemeyi ve belirli bir biyoinformatik sorun üzerinde yoğun bir çalışma yürütmeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Biyoinformatikdeki açık araştırma soruları üzerinde bir kavrayış tanımlar.
2. Biyoinformatik problemleri çözmek için mevcut çözümleri tartışır.
3. Hesaplamalı biyolojideki açık araştırma konuları üzerinde tartışmaya katılma becerisi kazanır.
4. Genomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
5. Proteomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
6. Birkaç biyoinformatik makaleye odaklanma ve onların bulgularını sunma becerisi degiştirir.
7. Biyoinformatikde ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
8. Hesaplamalı biyolojide ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
9. Biyoinformatik alanında yayınlanan bilimsel makaleleri bulma, okuma ve tartışma için becerisi geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu tartışma-tabanlı biyoinformatik dersi, biyoinformatik analizleri ve algoritmaları hakkındaki en son gelişmeleri öğrencilere gösterecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genomik (genom dizileme, genom bilgilerinin depolanması ve çalışılması, genom veritabanları)
2) Genomik (insan genomundaki polimorfizm ve hastalıklarla bağlantısı)
3) Karşılaştırmalı genomik (genom çıkarma metodu, bütün-genom hizalama yöntemleri, genom-bağlam yöntemleri, gen-füzyon yöntemi)
4) Yapısal genomik (yapısal genomikin bilimsel programı, yapısal genomikde hedef seçimi)
5) Fonksiyonel genomik (deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin entegrasyonu)
6) Fonksiyonel genomik (gen ifade verileri ve DNA mikro-diziler)
7) Fonksiyonel genomik (düzenleyici ağlar, protein-protein etkileşim ağları)
8) Proteomik, Protein katlanma ve katlama tanıma
9) Epigenomik
10) Kanser enformatiği
11) Kodlamayan RNA tespiti ve arama
12) Biyoinformatik ortaya çıkan yeni konular
13) Hesaplamalı biyoloji ortaya çıkan yeni konular
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık ders notları iletilecektir.
Course notes will be supplied.
Diğer Kaynaklar: Articles from the primary literature (scientific journals, e.g. Nature Reviews Genetics, Nature, Science, Genome Research, Nature Genetics, Nature Methods, Bioinformatics, Molecular Systems Biology etc.)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.