ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4057 | Biyoinformatikte Özel Konular | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders, güncel biyoinformatik literatüründen teknik makaleler tartışmayı, onların algoritmalarını incelemeyi ve belirli bir biyoinformatik sorun üzerinde yoğun bir çalışma yürütmeyi hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyoinformatikdeki açık araştırma soruları üzerinde bir kavrayış tanımlar. 2. Biyoinformatik problemleri çözmek için mevcut çözümleri tartışır. 3. Hesaplamalı biyolojideki açık araştırma konuları üzerinde tartışmaya katılma becerisi kazanır. 4. Genomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur. 5. Proteomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur. 6. Birkaç biyoinformatik makaleye odaklanma ve onların bulgularını sunma becerisi degiştirir. 7. Biyoinformatikde ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır. 8. Hesaplamalı biyolojide ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır. 9. Biyoinformatik alanında yayınlanan bilimsel makaleleri bulma, okuma ve tartışma için becerisi geliştirir. |
Bu tartışma-tabanlı biyoinformatik dersi, biyoinformatik analizleri ve algoritmaları hakkındaki en son gelişmeleri öğrencilere gösterecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genomik (genom dizileme, genom bilgilerinin depolanması ve çalışılması, genom veritabanları) | |
2) | Genomik (insan genomundaki polimorfizm ve hastalıklarla bağlantısı) | |
3) | Karşılaştırmalı genomik (genom çıkarma metodu, bütün-genom hizalama yöntemleri, genom-bağlam yöntemleri, gen-füzyon yöntemi) | |
4) | Yapısal genomik (yapısal genomikin bilimsel programı, yapısal genomikde hedef seçimi) | |
5) | Fonksiyonel genomik (deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin entegrasyonu) | |
6) | Fonksiyonel genomik (gen ifade verileri ve DNA mikro-diziler) | |
7) | Fonksiyonel genomik (düzenleyici ağlar, protein-protein etkileşim ağları) | |
8) | Proteomik, Protein katlanma ve katlama tanıma | |
9) | Epigenomik | |
10) | Kanser enformatiği | |
11) | Kodlamayan RNA tespiti ve arama | |
12) | Biyoinformatik ortaya çıkan yeni konular | |
13) | Hesaplamalı biyoloji ortaya çıkan yeni konular | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık ders notları iletilecektir. Course notes will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | Articles from the primary literature (scientific journals, e.g. Nature Reviews Genetics, Nature, Science, Genome Research, Nature Genetics, Nature Methods, Bioinformatics, Molecular Systems Biology etc.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |