FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4053 | Transgenik Teknoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, transgenik teknolojisiyle ilgili bilgi vermektir. Teknik bilginin yanısıra, transgenik organizmalarin kullanımı, risk analizi ve biyogüvenlik düzenlemeleri tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Transgenik organizmaların arkasındaki teknolojiyi tartışır. 2. Genetik olarak modifiye edilmiş hayvan, bitki ve mikroorganizmaların nasıl elde edildiğini tanır. 3. Gen manipülasyonunun nedenlerini tartışır. 4. Transgenik organizmaların uygulama alanlarını tanımlar. 5. Transgenik organizmaların yarar ve risklerini tanır. 6. Risk değerlendirmesi yapar. 7. Biyogüvenlik düzenlemelerini tartışır. |
Bitkiler, hayvanlar ve mikroorganizmalardaki gen aktarım yöntemleri; transgenik teknolojilerin uygulamaları, risk analizi ve biyogüvenlik düzenlemeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji: Giriş | Okuma |
2) | Host-vektör sistemleri I | Okuma |
3) | Host-vektör sistemleri II | Okuma |
4) | Transgenik bitki teknolojisi I | Okuma |
5) | Transgenik bitki teknolojisi II | Okuma |
6) | Transgenik bitki uygulamaları I | Okuma |
7) | Transgenik bitki uygulamaları II | Okuma |
8) | Transgenik bitki uygulamaları III | Okuma |
9) | Genel Tekrar | Okuma |
10) | Transgenik hayvan üretimi I | Okuma |
11) | Transgenik hayvan üretimi II | Okuma |
12) | Transgenik hayvan uygulamaları | Okuma |
13) | Hastalık teşhisi ve gen terapisi | Okuma |
14) | Transgenik teknolojideki en yeni gelişmeler | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık ders notları iletilecektir. Relevant reviews, research papers and hand-outs will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |