ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4052 | Bitki Biyolojisi ve Genetiği | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, bitki biyolojisi ve bitki genetiği alanlarındaki temel kavramları tanıtmaktır. Ayrıca, bitki biyoteknolojisi alanındaki en yeni gelişmeler ve bu alanda kullanılan önemli teknolojiler tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bitkilerde sistemin nasıl çalıştığını tanımlar. 2. Bitkilerin yapı, fizyoloji ve gelişimlerini tartışır. 3. Bitki çeşitliliğinin önemini tanır. 4. Bitki genetiği ve ıslahını tanımlar. 5. Bitki biyoteknolojisini tanımlar. 6. Bitki bilimindeki son gelişmeleri tartışır. 7. Bitkilerin dünya için önemini tartışır. |
Bitki yapısı, fizyolojisi ve gelişimi ile ilgili konular ve aynı zamanda bitki genetiği ve biyoteknolojisi alanlarından da bilgiler içeren bir giriş dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bitki yapı ve fonksiyonları I | |
3) | Bitki yapı ve fonksiyonları II | |
4) | Bitki fizyolojisi | |
5) | Bitki büyümesi ve gelişimi | |
6) | Bitkilerde çoğalma | |
7) | Bitki çeşitliliği | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | Bitki genetiği: Giriş | |
10) | Bitki genetiğinde özel konular | |
11) | Bitki genetiğinde gelişmeler | |
12) | Bitki büyütme (ıslah) ve çoğaltılması | |
13) | Bitki biyoteknolojisi I | |
14) | Bitki biyoteknolojisi II |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied |
Diğer Kaynaklar: | 1) Plant, genes and crop biotechnology, Chrispeels MJ and Sadava DE,2nd edition, 2003, Johns and Bartlett Publishers Inc., ISBN 0-7637-1586-7. 2) Introductory plant biology, Kingsley R Stern, James E Bidlack, and Shelley H Jansky, 12th edition, 2011, McGraw-Hill Higher Education, ISBN: 0073040525. 3) Plant Biotechnology and genetics: Principles, techniques and applications, Stewart CN, 2008, Wiley and Sons. NJ. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |