COP4454 Introduction to Game Development with CryEngineBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4454 CryEngine ile Oyun Gelişimine Giriş Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir video oyunu yapmak için kullanılacak teknik öğeleri ve bunun için CRYENGINE oyun motorunun nasıl kullanılacağını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun programlama teknikleri ile ilgili temel kavramları anlamak.
2. Oyun geliştirme adımlarının uygulanması için oyun programlama tekniklerini gerçeklemek.
3. Endüstri standardında bir oyun geliştirme motorunun bileşenlerine aşina olmak

Dersin İçeriği

Bu ders 4. sınıf Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği öğrencileri için hazırlanmıştır. Ders, CRYENGINE'de 3D oyun programlamanın temellerini içermektedir. Ders içeriği, CRYENGINE API kütüphanesi ve bu motorları oluşturan teknoloji ve algoritmaları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cryengine'i kurmak, Cryengine, Projeleri Oluşturma, Kaydetme, Yükleme
2) CryEngine DLL'lerine Giriş, Flowgraph sisteminin ve Flowgraph Editörünün açıklaması, Akış Grafiği ile Basit Komut Dosyası Oluşturma
3) C ++ 'da bir Akışkodunun oluşturulması, Varlık sisteminin açıklanması, Yeni bir Tür Varlığın Yaratılması
4) GameFramework'ın açıklaması, GameFramework olay dinleyicileri aracılığıyla Varlık oyun durumunun denetimi
5) Düşman ekleme, Oyun Oynama Tetikleyicileri ve Geri Çağırma
6) Fizik ve Çakışma, RNG'yi kullanma
7) Kazanç Durumunun Tespit Edilmesi, Oyun Menüsünü Ayarlama, Giriş Yöntemleri
8) Parçacıkların kullanımı, Sesler Çalma, Cvars ile özellik testleri
9) Kompleks 3B Nesneleri Taşıma, Animasyon Araçları
10) Kamera Kontrolü, Akış grafiğiyle menüyü genişletme
11) Projenin Temizlenmesi, Oyun Yapımı Oluşturma
12) Gelişmiş AI Kavramları
13) Malzemeler ve Gölgelendiriciler
14) VR - En İyi Uygulamalar ve Optimizasyon, VR - API Kavramları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CryENGINE Game Programming with C++, C#, and Lua, ISBN-10: 1849695903
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 25 25
Ödevler 3 15 45
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.