COP4453 Proline – Safe and Smart CitiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4453 Proline Güvenli ve Akıllı Şehirler Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Dersin Amacı: Bu derste, Smart City Centre Operasyonu kapsamlı bir yaklaşımla "Akıllı Platformlar" ve "Internet of Money" kavramı, ekonomik, siyasi, insani, sosyal ve bilimsel alanlardaki etkileri tartışılacaktır. Bu ders aynı zamanda "Güvenli ve Akıllı Kent" çözümlerinin, Türkiye gibi ülkelerde akıllı şehir uygulamalarından en iyi nasıl yararlanabileceğini, sürdürülebilir ve güvenli kalkınma gerçekleştirmek için kentsel toplulukların nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor. Ayrıca bu ders çeşitli kavramlar yoluyla desteklenecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler mühendislik alanları için tasarlanmış bir dersten yararlanmış olacaklar. Elbette "Güvenli ve Akıllı Kent" kavramları, çözümler ve en iyi uygulamalar özellikle bu konulara ilgi duyan öğrenciler için önemli olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 'Güvenli ve Akıllı Kentler'le ilgili teknolojileri kapsayan bu yeni ve disiplinlerarası ders, Türkiye'de akademik dünyada sunulan ilk derslerden biri olacak.
2) 'Güvenli ve Akıllı Şehir' kavramlarına yeterli uzmanlığa sahip profesyonellerin eksikliğini gidermek aynı zamanda, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü tarafından verilen eğitimin yanı sıra beceri setleri güçlendirmek ve genişletmek olacaktır.
3) MENA ve Asya bölge ülkelerinde uygulanmakta olan 'Güvenli ve Akıllı Kent' çözüm ve projeleri, Proline'ın derin uzmanlık ve deneyimiyle kritik başarı faktörlerine dayalı olarak öğrenciler bu dersten yararlanacaktır.

Dersin İçeriği

"Güvenli ve Akıllı Kentler', ilgili teknolojileri kapsayan bu yeni ve disiplinlerarası ders, Türkiye'de akademik dünyada sunulan ilk derslerden biri olacak. 'Güvenli ve Akıllı Şehir' kavramlarına yeterli uzmanlığa sahip profesyonellerin eksikliğini gidermek aynı zamanda, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü tarafından verilen eğitimin yanı sıra beceri setleri güçlendirmek ve genişletmek olacaktır.
Böyle MENA ve Asya bölge ülkelerinde uygulanmakta olan 'Güvenli ve Akıllı Kent' çözüm ve projeleri, Proline derin uzmanlık ve deneyimiyle kritik başarı faktörlerine dayalı olarak öğrenciler bu dersten yararlanacaktır.
Medeniyet evrimi tarafından tetiklenen küresel kentleşme, sadece "Güvenli Smart City" teknolojileri ile çözülebilir. 21. yüzyılın, merkezi bir sorunudur. Proline "Güvenli ve Akıllı Kent" modeli, dört sürücülere dayalı, yani "Veri", Altyapı "," Sensörler "ve" Enerji "", kavramları bu derste yer alacaktır. ""Akıllı Platformları"" olarak ilgili kavramlar, çeşitli mevcut çözümler ve teknolojiler ile ilgili olarak "Smart City Operasyonu Merkezi" ve "Internet Para" da yer alacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Güvenli ve Akıllı Kentler Evrimi Bu derste 'Güvenli ve Akıllı Şehir' kavramının nasıl evrildiğini araştırır ve birincil anahtar olan teknoloji unsuların, yani 'Veri', 'Altyapı', 'Sensörler ve 'Enerji'ye dayanarak fikir verir.
2) İlk Akıllı City Pillar: Veri Bu derste, bilgisayarın yanı sıra onlarla çalışan uygulamalara karşılık 'Moore Yasası' ile ilgili olarak birincil anahtar teknoloji ayağını akıllı şehirlerin ilk ve en önemli itici gücü 'Veri' olarak sıralanıyor. Aynı zamanda, bu kapsamda çeşitli kullanım durumları verilmesi planlanmaktadır.
3) İkinci Smart City Pillar: Altyapı Bu derste birkaç kullanım durumları ile birlikte 'Metcalfe Kanunu' ile ilgili olarak birincil anahtar teknoloji ayağını 'Altyapı' özetliyor.
4) Üçüncü Smart City Pillar: Sensör Birkaç vaka çalışması ile birlikte bu ders, üçüncü anahtar teknoloji ayağı 'Sensor' sayısız uygulamaları ile sensörleri akıllı ve zeki çözümlerin gerçekleştirilmesinde önemli rol oynamak gibi birçok kullanım durumları ile birlikte açıklıyor.
5) Dördüncü Smart City Pillar: Enerji Bu seminer "Güvenli ve Akıllı Şehir 'teknolojilere dayalı medeniyetimizin kapsamında enerji eğilimlerine fikir yanı sıra enerji verimliliği sağlar.
6) Akıllı Platform Giriş Bu ders 'Akıllı Platformlar' sürdürülebilir ve güvenli kalkınmayı gerçekleştirmek için kentsel topluluklar nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor.
7) Smart City Operasyon Merkezi & Para Internet 'Akıllı Belediye Operasyonu Merkezi' gibi kavramların 'Para ve internet' olarak görmemizi sağlar. Onlar da, siyasi, insani, sosyal ve bilimsel alanlarda içine uzanır.
8) Smart City Dikey Vaka Çalışması: Smart Security Bu ders 'Güvenli Şehir' teknolojileri ve çözümleri için fikir verir. Ayrıca, çeşitli vaka çalışmaları da kapsamında sağlanacaktır.
9) Smart City Dikey Vaka Çalışması: Smart Grid ve İnşaat Bu ders, gelecekte uzun bir süre için çevresel açıdan sürdürülebilir yaşam kalıplarını teşvik, sıfır enerji binalar kavramını gerçekleştirmek için akıllı ağ aracılığıyla konfor, güvenlik ve enerji verimliliği entegre modeli
10) Şehirler 3.0'da Girişimcilik Son yıllarda, işletmelerin başarısı kilit rolü açısından yenilik iş dünyasında artan bir tanımdır. Bu ders potansiyellerini değerlendirmek ve başarı için onların engellerini tanımak için nasıl, yenilikçi iş fikirleri bulmak gerektiği özellikle vurgulanır ve girişimci yöntemleri tanıtır.
11) Şehirlerde 3.0 Proje Yönetimi Bu ders sayesinde büyük ölçekli projelere Akıllı Kentler yoluyla önemli proje yönetim yapıları, yöntemleri, teknikleri, araçları ve tek organizasyon çerçevesi olarak uygulamalarını gerektirir olduğunu gösterir. Bu ders teorik ve pratik ve karmaşık Smart City kavramlarının geleceği için proje yöneticilerinin rolleri ve sorumlulukları Proje Yönetimini inceler.
12) Deneyim Paylaşımı: İSIM Bu derste etkili bir tahmin ve ortak kent tehditlerine bir dizi yanıt vermek için ileri teknolojiler ile kolluk ve devlet kurumları sağlayan Proline'ın akıllı platformu 'İSIM' açıklanıyor. Şehirleri korumak ve güvenli vatandaşlar tutmaya yardımcı olmak için - çözüm "ölçeklenebilir gözetim ve iletişim yetenekleri" özel ve güvenli bir ağ sunuyor.
13) Deneyim Paylaşımı: HRZM Bu seminerin kapsamında, Proline akıllı platformu Sosyal Medya & Büyük Veri Analizi için adanmış. Büyük veri, özellikle sosyal medyayı analiz, onların marka / ürün ile ilgili herhangi bir konuda hisse nabzını ölçmek için herhangi bir şirket fırsatı verir.
14) Deneyim Paylaşımı: Sosyal Medya & Big Data Analizi Bu seminerin kapsamında, Proline akıllı platformu Sosyal Medya & Büyük Veri Analizi için adanmış. Büyük veri, özellikle sosyal medyayı analiz, onların marka / ürün ile ilgili herhangi bir konuda hisse nabzını ölçmek için herhangi bir şirket fırsatı verir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Physics of the Future: How Science Will Shape Human Destiny and Our Daily Lives by the Year 2100 Michio Kaku"
Diğer Kaynaklar: "Whitepaper:
“Cities 3.0: Smart But Safe?” / Serhat Ünalan
Whitepaper:
“Smart City as a Platform” / Serhat Ünalan
Guns, Germs, and Steel: The Fates of Human Societies / Jared M.Diamond
The Third Wave / Alvin Toffler"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 25 25
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler