Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Güvenli ve Akıllı Kentler Evrimi
|
Bu derste 'Güvenli ve Akıllı Şehir' kavramının nasıl evrildiğini araştırır ve birincil anahtar olan teknoloji unsuların, yani 'Veri', 'Altyapı', 'Sensörler ve 'Enerji'ye dayanarak fikir verir.
|
2) |
İlk Akıllı City Pillar: Veri
|
Bu derste, bilgisayarın yanı sıra onlarla çalışan uygulamalara karşılık 'Moore Yasası' ile ilgili olarak birincil anahtar teknoloji ayağını akıllı şehirlerin ilk ve en önemli itici gücü 'Veri' olarak sıralanıyor. Aynı zamanda, bu kapsamda çeşitli kullanım durumları verilmesi planlanmaktadır.
|
3) |
İkinci Smart City Pillar: Altyapı
|
Bu derste birkaç kullanım durumları ile birlikte 'Metcalfe Kanunu' ile ilgili olarak birincil anahtar teknoloji ayağını 'Altyapı' özetliyor.
|
4) |
Üçüncü Smart City Pillar: Sensör
|
Birkaç vaka çalışması ile birlikte bu ders, üçüncü anahtar teknoloji ayağı 'Sensor' sayısız uygulamaları ile sensörleri akıllı ve zeki çözümlerin gerçekleştirilmesinde önemli rol oynamak gibi birçok kullanım durumları ile birlikte açıklıyor.
|
5) |
Dördüncü Smart City Pillar: Enerji
|
Bu seminer "Güvenli ve Akıllı Şehir 'teknolojilere dayalı medeniyetimizin kapsamında enerji eğilimlerine fikir yanı sıra enerji verimliliği sağlar.
|
6) |
Akıllı Platform Giriş
|
Bu ders 'Akıllı Platformlar' sürdürülebilir ve güvenli kalkınmayı gerçekleştirmek için kentsel topluluklar nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor.
|
7) |
Smart City Operasyon Merkezi & Para Internet
|
'Akıllı Belediye Operasyonu Merkezi' gibi kavramların 'Para ve internet' olarak görmemizi sağlar. Onlar da, siyasi, insani, sosyal ve bilimsel alanlarda içine uzanır.
|
8) |
Smart City Dikey Vaka Çalışması: Smart Security
|
Bu ders 'Güvenli Şehir' teknolojileri ve çözümleri için fikir verir. Ayrıca, çeşitli vaka çalışmaları da kapsamında sağlanacaktır.
|
9) |
Smart City Dikey Vaka Çalışması: Smart Grid ve İnşaat
|
Bu ders, gelecekte uzun bir süre için çevresel açıdan sürdürülebilir yaşam kalıplarını teşvik, sıfır enerji binalar kavramını gerçekleştirmek için akıllı ağ aracılığıyla konfor, güvenlik ve enerji verimliliği entegre modeli
|
10) |
Şehirler 3.0'da Girişimcilik
|
Son yıllarda, işletmelerin başarısı kilit rolü açısından yenilik iş dünyasında artan bir tanımdır. Bu ders potansiyellerini değerlendirmek ve başarı için onların engellerini tanımak için nasıl, yenilikçi iş fikirleri bulmak gerektiği özellikle vurgulanır ve girişimci yöntemleri tanıtır.
|
11) |
Şehirlerde 3.0 Proje Yönetimi
|
Bu ders sayesinde büyük ölçekli projelere Akıllı Kentler yoluyla önemli proje yönetim yapıları, yöntemleri, teknikleri, araçları ve tek organizasyon çerçevesi olarak uygulamalarını gerektirir olduğunu gösterir. Bu ders teorik ve pratik ve karmaşık Smart City kavramlarının geleceği için proje yöneticilerinin rolleri ve sorumlulukları Proje Yönetimini inceler.
|
12) |
Deneyim Paylaşımı: İSIM
|
Bu derste etkili bir tahmin ve ortak kent tehditlerine bir dizi yanıt vermek için ileri teknolojiler ile kolluk ve devlet kurumları sağlayan Proline'ın akıllı platformu 'İSIM' açıklanıyor. Şehirleri korumak ve güvenli vatandaşlar tutmaya yardımcı olmak için - çözüm "ölçeklenebilir gözetim ve iletişim yetenekleri" özel ve güvenli bir ağ sunuyor.
|
13) |
Deneyim Paylaşımı: HRZM
|
Bu seminerin kapsamında, Proline akıllı platformu Sosyal Medya & Büyük Veri Analizi için adanmış. Büyük veri, özellikle sosyal medyayı analiz, onların marka / ürün ile ilgili herhangi bir konuda hisse nabzını ölçmek için herhangi bir şirket fırsatı verir.
|
14) |
Deneyim Paylaşımı: Sosyal Medya & Big Data Analizi
|
Bu seminerin kapsamında, Proline akıllı platformu Sosyal Medya & Büyük Veri Analizi için adanmış. Büyük veri, özellikle sosyal medyayı analiz, onların marka / ürün ile ilgili herhangi bir konuda hisse nabzını ölçmek için herhangi bir şirket fırsatı verir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|