MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4453 | Proline Güvenli ve Akıllı Şehirler | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN Doç. Dr. ALKAN SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu derste, Smart City Centre Operasyonu kapsamlı bir yaklaşımla "Akıllı Platformlar" ve "Internet of Money" kavramı, ekonomik, siyasi, insani, sosyal ve bilimsel alanlardaki etkileri tartışılacaktır. Bu ders aynı zamanda "Güvenli ve Akıllı Kent" çözümlerinin, Türkiye gibi ülkelerde akıllı şehir uygulamalarından en iyi nasıl yararlanabileceğini, sürdürülebilir ve güvenli kalkınma gerçekleştirmek için kentsel toplulukların nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor. Ayrıca bu ders çeşitli kavramlar yoluyla desteklenecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler mühendislik alanları için tasarlanmış bir dersten yararlanmış olacaklar. Elbette "Güvenli ve Akıllı Kent" kavramları, çözümler ve en iyi uygulamalar özellikle bu konulara ilgi duyan öğrenciler için önemli olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) 'Güvenli ve Akıllı Kentler'le ilgili teknolojileri kapsayan bu yeni ve disiplinlerarası ders, Türkiye'de akademik dünyada sunulan ilk derslerden biri olacak. 2) 'Güvenli ve Akıllı Şehir' kavramlarına yeterli uzmanlığa sahip profesyonellerin eksikliğini gidermek aynı zamanda, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü tarafından verilen eğitimin yanı sıra beceri setleri güçlendirmek ve genişletmek olacaktır. 3) MENA ve Asya bölge ülkelerinde uygulanmakta olan 'Güvenli ve Akıllı Kent' çözüm ve projeleri, Proline'ın derin uzmanlık ve deneyimiyle kritik başarı faktörlerine dayalı olarak öğrenciler bu dersten yararlanacaktır. |
"Güvenli ve Akıllı Kentler', ilgili teknolojileri kapsayan bu yeni ve disiplinlerarası ders, Türkiye'de akademik dünyada sunulan ilk derslerden biri olacak. 'Güvenli ve Akıllı Şehir' kavramlarına yeterli uzmanlığa sahip profesyonellerin eksikliğini gidermek aynı zamanda, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü tarafından verilen eğitimin yanı sıra beceri setleri güçlendirmek ve genişletmek olacaktır. Böyle MENA ve Asya bölge ülkelerinde uygulanmakta olan 'Güvenli ve Akıllı Kent' çözüm ve projeleri, Proline derin uzmanlık ve deneyimiyle kritik başarı faktörlerine dayalı olarak öğrenciler bu dersten yararlanacaktır. Medeniyet evrimi tarafından tetiklenen küresel kentleşme, sadece "Güvenli Smart City" teknolojileri ile çözülebilir. 21. yüzyılın, merkezi bir sorunudur. Proline "Güvenli ve Akıllı Kent" modeli, dört sürücülere dayalı, yani "Veri", Altyapı "," Sensörler "ve" Enerji "", kavramları bu derste yer alacaktır. ""Akıllı Platformları"" olarak ilgili kavramlar, çeşitli mevcut çözümler ve teknolojiler ile ilgili olarak "Smart City Operasyonu Merkezi" ve "Internet Para" da yer alacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Güvenli ve Akıllı Kentler Evrimi | Bu derste 'Güvenli ve Akıllı Şehir' kavramının nasıl evrildiğini araştırır ve birincil anahtar olan teknoloji unsuların, yani 'Veri', 'Altyapı', 'Sensörler ve 'Enerji'ye dayanarak fikir verir. |
2) | İlk Akıllı City Pillar: Veri | Bu derste, bilgisayarın yanı sıra onlarla çalışan uygulamalara karşılık 'Moore Yasası' ile ilgili olarak birincil anahtar teknoloji ayağını akıllı şehirlerin ilk ve en önemli itici gücü 'Veri' olarak sıralanıyor. Aynı zamanda, bu kapsamda çeşitli kullanım durumları verilmesi planlanmaktadır. |
3) | İkinci Smart City Pillar: Altyapı | Bu derste birkaç kullanım durumları ile birlikte 'Metcalfe Kanunu' ile ilgili olarak birincil anahtar teknoloji ayağını 'Altyapı' özetliyor. |
4) | Üçüncü Smart City Pillar: Sensör | Birkaç vaka çalışması ile birlikte bu ders, üçüncü anahtar teknoloji ayağı 'Sensor' sayısız uygulamaları ile sensörleri akıllı ve zeki çözümlerin gerçekleştirilmesinde önemli rol oynamak gibi birçok kullanım durumları ile birlikte açıklıyor. |
5) | Dördüncü Smart City Pillar: Enerji | Bu seminer "Güvenli ve Akıllı Şehir 'teknolojilere dayalı medeniyetimizin kapsamında enerji eğilimlerine fikir yanı sıra enerji verimliliği sağlar. |
6) | Akıllı Platform Giriş | Bu ders 'Akıllı Platformlar' sürdürülebilir ve güvenli kalkınmayı gerçekleştirmek için kentsel topluluklar nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor. |
7) | Smart City Operasyon Merkezi & Para Internet | 'Akıllı Belediye Operasyonu Merkezi' gibi kavramların 'Para ve internet' olarak görmemizi sağlar. Onlar da, siyasi, insani, sosyal ve bilimsel alanlarda içine uzanır. |
8) | Smart City Dikey Vaka Çalışması: Smart Security | Bu ders 'Güvenli Şehir' teknolojileri ve çözümleri için fikir verir. Ayrıca, çeşitli vaka çalışmaları da kapsamında sağlanacaktır. |
9) | Smart City Dikey Vaka Çalışması: Smart Grid ve İnşaat | Bu ders, gelecekte uzun bir süre için çevresel açıdan sürdürülebilir yaşam kalıplarını teşvik, sıfır enerji binalar kavramını gerçekleştirmek için akıllı ağ aracılığıyla konfor, güvenlik ve enerji verimliliği entegre modeli |
10) | Şehirler 3.0'da Girişimcilik | Son yıllarda, işletmelerin başarısı kilit rolü açısından yenilik iş dünyasında artan bir tanımdır. Bu ders potansiyellerini değerlendirmek ve başarı için onların engellerini tanımak için nasıl, yenilikçi iş fikirleri bulmak gerektiği özellikle vurgulanır ve girişimci yöntemleri tanıtır. |
11) | Şehirlerde 3.0 Proje Yönetimi | Bu ders sayesinde büyük ölçekli projelere Akıllı Kentler yoluyla önemli proje yönetim yapıları, yöntemleri, teknikleri, araçları ve tek organizasyon çerçevesi olarak uygulamalarını gerektirir olduğunu gösterir. Bu ders teorik ve pratik ve karmaşık Smart City kavramlarının geleceği için proje yöneticilerinin rolleri ve sorumlulukları Proje Yönetimini inceler. |
12) | Deneyim Paylaşımı: İSIM | Bu derste etkili bir tahmin ve ortak kent tehditlerine bir dizi yanıt vermek için ileri teknolojiler ile kolluk ve devlet kurumları sağlayan Proline'ın akıllı platformu 'İSIM' açıklanıyor. Şehirleri korumak ve güvenli vatandaşlar tutmaya yardımcı olmak için - çözüm "ölçeklenebilir gözetim ve iletişim yetenekleri" özel ve güvenli bir ağ sunuyor. |
13) | Deneyim Paylaşımı: HRZM | Bu seminerin kapsamında, Proline akıllı platformu Sosyal Medya & Büyük Veri Analizi için adanmış. Büyük veri, özellikle sosyal medyayı analiz, onların marka / ürün ile ilgili herhangi bir konuda hisse nabzını ölçmek için herhangi bir şirket fırsatı verir. |
14) | Deneyim Paylaşımı: Sosyal Medya & Big Data Analizi | Bu seminerin kapsamında, Proline akıllı platformu Sosyal Medya & Büyük Veri Analizi için adanmış. Büyük veri, özellikle sosyal medyayı analiz, onların marka / ürün ile ilgili herhangi bir konuda hisse nabzını ölçmek için herhangi bir şirket fırsatı verir. |
Ders Notları / Kitaplar: | "Physics of the Future: How Science Will Shape Human Destiny and Our Daily Lives by the Year 2100 Michio Kaku" |
Diğer Kaynaklar: | "Whitepaper: “Cities 3.0: Smart But Safe?” / Serhat Ünalan Whitepaper: “Smart City as a Platform” / Serhat Ünalan Guns, Germs, and Steel: The Fates of Human Societies / Jared M.Diamond The Third Wave / Alvin Toffler" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |