İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3501 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası Kariyer Gelişimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil. |
Dersin Amacı: | Self-awareness, self-knowledge and career, decision skills and career decision making, written communications in job hunting, resume and cover letter, recruitment and employment, web and social media in job hunting, preparation of a LinkedIn website, working in global politics: International Organisations, Non-Governmental Organisations, diplomacy and foreign affairs, working in global economy: private sector, working in media. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kariyer uygulamalarında iletişim stilini tanımlamak II. Özgeçmiş ile bir kapak mektubu arasında ayrım yapmak III. LinkedIn web sitesinde hesap oluşturmak IV. Başarılı görüşmeler için hazırlanmak V. Niyet Mektubunda kendilerini doğru şekilde ifade etmek |
1st Week: Introduction 2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career 3rd Week: Decision skills and career decision making 4th Week: World in change and careering 5th Week: Written communications in job hunting Student Portfolio I: Resume and a cover letter 6th Week: Recruitment and employment Guidelines for the Student Portfolio II will be detailed by the instructor. 7th Week: Web and social media in job hunting Student Portfolio II: Preparation and completion of a LinkedIn website with at least 10 connections, including the instructor. 8th Week: Working in Global Politics: International Organisations 9th Week: Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations 10th Week: Diplomacy and foreign affairs 11th Week: Working in Global Economy: Private Sector 12th Week: Working in Media Student Portfolio III: Interview report with the selected professional (Guideline will be provided in Week 6) 13th Week: Academic Pathways and Global Education Student Portfolio IV: Statement of Purpose for * two different universities with different graduate programs 14th Week: Review |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1st Week: Introduction | |
2) | 2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career | |
3) | 3rd Week: Decision skills and career decision making | |
4) | 4th Week: World in change and careering | |
5) | Written communications in job hunting | |
6) | Student Portfolio I: Recruitment and employment | |
7) | Web and social media in job hunting | |
8) | Student Portfolio II: Working in Global Politics - International Organisations | |
9) | Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations | |
10) | Diplomacy and foreign affairs | |
11) | Working in Global Economy: Private Sector | |
12) | Working in Media | |
13) | Student Portfolio III: Academic Pathways and Global Education | |
14) | Student Portfolio IV: Review |
Ders Notları / Kitaplar: | Articles in Course Package |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 20 |
Sunum | 2 | % 40 |
Projeler | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 |
Proje | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |