POL3501 Career Development in Political Science and International RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL3501 Siyaset Bilimi ve Uluslararası Kariyer Gelişimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil.
Dersin Amacı: Self-awareness, self-knowledge and career, decision skills and career decision making, written communications in job hunting, resume and cover letter, recruitment and employment, web and social media in job hunting, preparation of a LinkedIn website, working in global politics: International Organisations, Non-Governmental Organisations, diplomacy and foreign affairs, working in global economy: private sector, working in media.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kariyer uygulamalarında iletişim stilini tanımlamak
II. Özgeçmiş ile bir kapak mektubu arasında ayrım yapmak
III. LinkedIn web sitesinde hesap oluşturmak
IV. Başarılı görüşmeler için hazırlanmak
V. Niyet Mektubunda kendilerini doğru şekilde ifade etmek

Dersin İçeriği

1st Week: Introduction
2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career
3rd Week: Decision skills and career decision making
4th Week: World in change and careering
5th Week: Written communications in job hunting
Student Portfolio I: Resume and a cover letter
6th Week: Recruitment and employment
Guidelines for the Student Portfolio II will be detailed by the instructor.
7th Week: Web and social media in job hunting
Student Portfolio II: Preparation and completion of a LinkedIn website with at least 10 connections, including the instructor.
8th Week: Working in Global Politics: International Organisations
9th Week: Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations
10th Week: Diplomacy and foreign affairs
11th Week: Working in Global Economy: Private Sector
12th Week: Working in Media
Student Portfolio III: Interview report with the selected professional (Guideline will be provided in Week 6)
13th Week: Academic Pathways and Global Education
Student Portfolio IV: Statement of Purpose for * two different universities with different graduate programs
14th Week: Review

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1st Week: Introduction
2) 2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career
3) 3rd Week: Decision skills and career decision making
4) 4th Week: World in change and careering
5) Written communications in job hunting
6) Student Portfolio I: Recruitment and employment
7) Web and social media in job hunting
8) Student Portfolio II: Working in Global Politics - International Organisations
9) Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations
10) Diplomacy and foreign affairs
11) Working in Global Economy: Private Sector
12) Working in Media
13) Student Portfolio III: Academic Pathways and Global Education
14) Student Portfolio IV: Review

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Articles in Course Package
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 20
Sunum 2 % 40
Projeler 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 70
Sunum / Seminer 2 1
Proje 2 40
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek