FTR3067 Fiziksel AktiviteBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR3067 Fiziksel Aktivite Bahar
Güz
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili:
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Dersin Amacı: Dersin Amacı Klinik pilates tekniklerinin tanımını, Yoga felsefesini, temel prensiplerini ve uygulamalarını değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Klinik Pilates tekniklerini tanımlayabilecektir.
1.1. Klinik Pilates tekniklerini tedavi amaçlı kullanır.
1.2. Klinik Pilates tekniklerinin kas kuvveti ve postür üzerinde olan etki mekanizmalarını açıklar.
1.3 Klinik Pilatesin skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında
kullanımını tartışır.
1.4. Klinik Pilates konusunda yapılan araştırmaların fizyoterapi kliniğinde yeri ve önemini kavrar.
2. Skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanılan Klinik Pilates
tekniklerini tanımlayabilecektir.
2.1 Postür bozukluklarında ve kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında Klinik Pilates uygulama tekniklerini ayırt
eder.
2.2 Gebelerde Klinik Pilates uygulamaları ile tedavi yaklaşımlarını tanımlar.
2.3. Skolyozda Klinik Pilates uygulamalarını tanımlar.
2.4. Koruyucu rehabilitasyonda Klinik Pilates uygulamalarını tanımlar.
3. Yoga felsefesini tartışabilecektir.
3.1. Yoga türlerini açıklar
3.2. Hatha yoga felsefesini tartışır.
3.3 Yoganın klinik alanındaki kullanımını tartışır.
3.4. Yoga hakkında yapılan araştırmaların fizyoterapi kliniğinde yeri ve önemini kavrar.
4. Fizyoterapide Yoga farklılıklarını tanımlayabilecektir.
4.1. Kas-İskelet sistemi problemlerinde Yoga uygulamalarını özetler.
4.2. Nörolojik problemlerde Yoga uygulamalarını tanımlar.
4.3. Geriatriklerde Yoga uygulamalarını özetler.
4.4. Sağlıklılarda Yoga uygulamalarını tanımlar
5. Teknoloji ile egzersizi ilişkilendirir, egzersiz programlarına yenilikçi yaklaşır.

Dersin İçeriği

Bu ders, Klinik Pilates teknikleri ve Yoganın tedavide kullanmasını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, amacı, içeriği; Klinik Pilates ve yoga tekniklerinin temel prensipleri, teorik temeli.
2) Klinik Pilates tekniklerinde beş element, vücut farkındalığı, core stabilizasyon kavramları.
3) Klinik Pilatesin fizyoterapideki önemi. 1. ve 3. seviye egzersiz uygulamaları.
4) Klinik pilates 4. ve 5. seviye egzersiz uygulamaları.
5) Top ve Therabant ile Klinik Pilates uygulamaları
6) Grup egzersiz eğitimi; pilates sınıfı oluşturma kriterleri, egzersizleri öğretirken dikkat edilecek hususlar.
7) Genel uygulama: Grup egzersiz yönetimi
8) Yoga temel uygulaması Yogasana temel tanımı ve seansların uygulamaları.
9) Yoga uygulamaları öğretilmesi: Nefes egzersizleri, Isınma Egzersizleri ve Suryanamaskar.
10) Yoga uygulamaları öğretilmesi: Gevşeme egzersizleri.
11) Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -I
12) Genel uygulama: Temel Yoga programı uygulaması.
13) Klinik ortamda Pilates ve Yoga uygulama örnekleri
14) Teknoloji destekli egzersizler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1- R Nagarathna, HR Nagendra. Integrated Approach of Yoga Therapy fo Positive Health. Swami
Vivekananda Yoga Prakashana, 2007.
2- Muscolino, J.E., Cipriani,S. Pilates and the Powerhouse 1. Journal of Bodywork and Movement Terapies,
2004.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 4

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.