MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5114 | Hücre Kültürü Teknikleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuıyor. |
Dersin Amacı: | Disiplinler arası bir strateji ile hücrenin, yapısal, metabolik fonksiyonel bilgilerinin kavranmasını hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Hücre kültür tekniklerinin temel kavramlarının ve ilkelerinin öğrenilmesi 2) Hücresel Beslenme, Elementer Gereksinimler ve Çoğalma-Gelişim Faktörleri konularında bilgi sahibi olma 3) Hücresel kültür, ayırma ve tanı tekniklerinin öğrenilmesi 4) Primer ve sekonder kültürler, klonlama ve farklılaştırma konularının öğrenilmesi 5) Kültür laboratuvarlarında sterilizasyon, kontaminasyon ve güvenlik ile ilgili önemli bilgiler elde edilmesi |
Hücrenin tanımı ve temel anatomik yapısı, yapısal elemanları, hücre morfolojisi, fizyolojisi ve metabolizması, hücresel beslenme veelementer gereksinimler, hücrenin diğer yaşamsal faktörleri, çoğalma-gelişim faktörleri ve özgün teknikler / hücresel kültür teknikleri: hücre kökenli işlevsel özellikler, hareket, boyut, sayısal ölçümlemeler, boyama teknikleri ve mekanizmaları, hücremikroskobisi ve organellerin incelenmesi, vegetatif ve generatifformlar, hücresel çoğalma spektroskobisi ve enzimatik belirleme teknikleri / Hücresel ayırma teknikleri (separasyon, filtrasyon, seyreltim) / Biyokimyasal tanı teknikleri / Hücre muhafaza teknikleri / Hücresel fajlar / Hücresel asepsi: hijyen-sanitasyon, dezenfeksiyon ve sterilizasyon, hücresel risk faktörleri, hücresel uygulamalar için temel çalışma kuralları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücrenin Tanımı Ve Temel Anatomik Yapısı, Yapısal Elemanları | |
2) | Hücre Morfolojisi, Fizyolojisi Ve Metabolizması | |
3) | Hücresel Beslenme Ve Elementer Gereksinimler, Hücrenin Diğer Yaşamsal Faktörleri, Çoğalma-Gelişim Faktörleri Ve Özgün Teknikler | |
4) | Hücresel Kültür Teknikleri: Hücre Kökenli İşlevsel Özellikler | |
5) | Hücresel Kültür Teknikleri: Hareket, Boyut, Sayısal Ölçümlemeler | |
6) | Hücresel Kültür Teknikleri: Boyama Teknikleri Ve Mekanizmaları | |
7) | Hücresel Ayırma Teknikleri (Separasyon, Filtrasyon, Seyreltim) | |
8) | Arasınav | |
9) | Biyokimyasal Tanı Teknikleri, Hücre Muhafaza Teknikleri | |
10) | Primer ve Sekonder Hücre Kültürü | |
11) | Klonlama ve Seleksiyon | |
12) | Farklılaşma | |
13) | Sitotoksisite | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Griffiths, J. B., 1990. Animal Cell Biotechnology, Vol 1-4; Eds. R. E. Spier, Acad. Pres Inc. Freshney I. R. 1994. Culture of Animal Cells. Wiley Liss Inc. Neumann, K., H., A.Kumar, J. Imani, 2009. Plant Cell and Tissue Culture – A Tool in Biotechnology; Basics and Application. Springer – Verlag , Berlin Heidelberg. George, E. F., M.A. Hall, G.-J.De Klerk, 2008. Plant Propagation by Tissue Culture. 3rd Edition Volume 1. Springer Publishing Company. Loyola-Vargas, V.M., F. Vázquez-Flota, 2006. Plant Cell Culture Protocols, Second Edition, Humana Press Inc. Bailey, J. E., D. F. Ollis, 1986. Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Related articles. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 4 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 4 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 3 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 3 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 3 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |