ISL5348 Proje YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5348 Proje Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CANAN ÖLÇER
Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere proje yönetiminin temel kavramlarını, süreçlerini ve uygulama alanlarını öğretmek; karmaşık projeleri planlama, yürütme, izleme ve tamamlama yetkinliklerini kazandırmaktır. Öğrenciler, proje yaşam döngüsü, zaman, maliyet, risk, kalite, iletişim ve paydaş yönetimi gibi konularda derinlemesine bilgi edinerek, çeşitli sektörlerde etkin proje yöneticiliği yapabilecek donanıma sahip olurlar. Ayrıca proje yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, çevik (agile) yöntemler ve dijital araçlar da ders kapsamında ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Proje yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini açıklayabilir.
2. Bir projenin yaşam döngüsünü analiz ederek kapsam, zaman, maliyet ve kalite unsurlarını planlayabilir.
3. Risk, paydaş ve iletişim yönetimi alanlarında strateji geliştirebilir.
4. Modern proje yönetim yaklaşımlarını (ör. Agile, Scrum) tanımlayarak uygun yöntemleri seçebilir.
5. Proje yönetimi araç ve tekniklerini (Gantt şeması, PERT, CPM vb.) etkin bir şekilde kullanabilir.
6. Proje ekipleriyle etkili iletişim kurarak liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirebilir.
7. Gerçek hayattaki projeleri değerlendirerek etik, sürdürülebilirlik ve başarım ölçütlerini sorgulayabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, proje yönetiminin temel ilkelerini, süreçlerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. Ders kapsamında proje yaşam döngüsü, kapsam yönetimi, zaman ve maliyet planlaması, kalite, risk, kaynak, iletişim ve paydaş yönetimi gibi konular ele alınacaktır. Öğrenciler, klasik (waterfall) ve çağdaş (çevik/agile) proje yönetim yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak inceleyecek, proje yönetim araçlarını ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenecektir. Ders ayrıca liderlik, takım yönetimi ve dijital proje yönetim araçlarının kullanımına da odaklanmaktadır. Gerçek yaşam örnekleri ve vaka analizleri ile öğrencilerin analitik ve problem çözme becerileri geliştirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jack R. Meredith, Samuel J.Martel Jr., Project Management a Managerial Approach, john Wiley and Sons, Inc.

İsmet Barutçugil, Proje Yönetimi, Kariyer Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Jack R. Meredith, Samuel J.Martel Jr., Project Management a Managerial Approach, john Wiley and Sons, Inc.

İsmet Barutçugil, Proje Yönetimi, Kariyer Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.