STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5348 | Proje Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CANAN ÖLÇER Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere proje yönetiminin temel kavramlarını, süreçlerini ve uygulama alanlarını öğretmek; karmaşık projeleri planlama, yürütme, izleme ve tamamlama yetkinliklerini kazandırmaktır. Öğrenciler, proje yaşam döngüsü, zaman, maliyet, risk, kalite, iletişim ve paydaş yönetimi gibi konularda derinlemesine bilgi edinerek, çeşitli sektörlerde etkin proje yöneticiliği yapabilecek donanıma sahip olurlar. Ayrıca proje yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, çevik (agile) yöntemler ve dijital araçlar da ders kapsamında ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Proje yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini açıklayabilir. 2. Bir projenin yaşam döngüsünü analiz ederek kapsam, zaman, maliyet ve kalite unsurlarını planlayabilir. 3. Risk, paydaş ve iletişim yönetimi alanlarında strateji geliştirebilir. 4. Modern proje yönetim yaklaşımlarını (ör. Agile, Scrum) tanımlayarak uygun yöntemleri seçebilir. 5. Proje yönetimi araç ve tekniklerini (Gantt şeması, PERT, CPM vb.) etkin bir şekilde kullanabilir. 6. Proje ekipleriyle etkili iletişim kurarak liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirebilir. 7. Gerçek hayattaki projeleri değerlendirerek etik, sürdürülebilirlik ve başarım ölçütlerini sorgulayabilir. |
Bu ders, proje yönetiminin temel ilkelerini, süreçlerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. Ders kapsamında proje yaşam döngüsü, kapsam yönetimi, zaman ve maliyet planlaması, kalite, risk, kaynak, iletişim ve paydaş yönetimi gibi konular ele alınacaktır. Öğrenciler, klasik (waterfall) ve çağdaş (çevik/agile) proje yönetim yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak inceleyecek, proje yönetim araçlarını ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrenecektir. Ders ayrıca liderlik, takım yönetimi ve dijital proje yönetim araçlarının kullanımına da odaklanmaktadır. Gerçek yaşam örnekleri ve vaka analizleri ile öğrencilerin analitik ve problem çözme becerileri geliştirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Jack R. Meredith, Samuel J.Martel Jr., Project Management a Managerial Approach, john Wiley and Sons, Inc. İsmet Barutçugil, Proje Yönetimi, Kariyer Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Jack R. Meredith, Samuel J.Martel Jr., Project Management a Managerial Approach, john Wiley and Sons, Inc. İsmet Barutçugil, Proje Yönetimi, Kariyer Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
4) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
6) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |