BUS5314 Girişimci Bir Şirket KurmakveÇalıştırmakBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5314 Girişimci Bir Şirket Kurmak ve Çalıştırmak Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Gelişen ve değişen dünyada önemi giderek aratan girişimcilik konusunda teorik ve pratik çalışmalar yaparak, öğrencilerde girişimcilik duygusunu yerleştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Girişimcilik konusunda temel kavramları vermek
Güncel girişimcilik konularında bilgi vermek
Yaratıcılık ve yeniliğin girişimcilik üzerindeki etkilerini ortaya koymak
Girişimcinin kim olduğu ve kim olmadığını kavratmak
Türkiyede girişimcilik konusunda bilgi sahibi olmak
Küreselleşme ile birlikte dünyada girişimcilik konusunu değerlendirmek
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik konularını incelemek
Girişimcilik kültürünü benimsetmek
Girişimciliğin önemini kavratmak

Dersin İçeriği

Girişimciliğin Tanımı, Girişimcilik Ve Ekonomi, Küçük İşletmelerin Tanımı, Girişimci İşletmelerin Etkisi, Kimler Girişimcidir, Girişimci Bir Firma Olmaya Başlama, Büyüyen İşletmeleri Yönetme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimcilik konusundaki gelişmeler Okuma
2) Girişimciliğin önemi, gelişimi ve kavramı Okuma
3) Girişimcilik nitelikleri ve girişimciliği etkileyen faktörler Okuma
4) Türk girişimcilerin yapısal özellikleri Okuma
5) Yaratıcılık ve yeniliğin girişimcilik üzerine etkileri Okuma
6) Globalleşme ve girişimcilik Okuma
7) Girişimcilikte planlama fonksiyonu ve iş planları Okuma
8) Girişimcilikte planlama fonksiyonu ve iş planları Okuma
9) Girişimcilik kültürü Okuma
10) Küçük işletmelerde girişimcilik Okuma
11) Girişimcilikte kadın Okuma
12) Girişimciliğin sorunları ve çözüm önerileri Okuma
13) Girişimcilik Örnekleri Okuma
14) Örnek Olay Çalışması Okuma
15) Final Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Entrepreneur’s Toolkit (ET): Tools and Techniques to Launch and Grow Your Business, various authors, Harvard Business Press Books.
Marketer’s Toolkit: The 10 Strategies You Need to Succeed, various authors, Harvard Business Press Books"
Diğer Kaynaklar: "Entrepreneur’s Toolkit (ET): Tools and Techniques to Launch and Grow Your Business, various authors, Harvard Business Press Books.
Marketer’s Toolkit: The 10 Strategies You Need to Succeed, various authors, Harvard Business Press Books"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
8) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 3
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
10) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
13) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
14) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5