IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim OrganizasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim Organizasyon Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı işletmelerin her departmanında gerekli olan yönetim tekniklerini ve uygulamalarını bilmek ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri açıklar.
2. Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını açıklar.
3. Yönetim fonksiyonlarını bilir.
4. Yeni yönetim tekniklerini bilir.
5. Organizasyonu oluşturan unsurları bilir ve açıklar.
6. Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırır.
7. Örgüt şeması hazırlayabilir.
8. Yeni organizasyon model ve tekniklerini bilir.

Dersin İçeriği

Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci, Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 1-2-3, Yönetim Süreçleri, Yönetici Stilleri, Başarılı Bir Yöneticide Bulunan Özellikler ve Bunları Kazanma Yolları, Doğuştan Gelen Özellikler, Eğitim İle Kazanılan Özellikler, Öğretim Yolu İle Kazanılan Özellikler, Kişisel Özellikler, Sağlık Kurumları Yönetiminde İletişimin Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Motivasyon ve Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Çatışma ve Yönetimi, Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Yönetimi


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim İle İlgili Kavramlar Yok
2) Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi Yok
3) Klasik, Neoklasik ve Modern Yönetim Teorileri Yok
4) Yönetim Fonksiyonları, Planlama Yok
5) Organizasyon Yok
6) Yürütme Yok
7) Koordinasyon Yok
8) Kontrol Yok
9) Yönetim ve Organizasyon Konusunda Çağdaş Yaklaşımlar, Toplam Kalite Yönetimi Yok
10) Şebeke Organizasyonlar, Değişim Mühendisliği Yok
11) Dış Kaynaklardan Yararlanma, Kıyaslama Yok
12) Personeli Güçlendirme, Kademe Azaltma Yok
13) Öğrenen Organizasyonlar, Amaçlara Göre Yönetim Yok
14) İstisnalarla Yönetim, Sanal Organizasyonlar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''
Diğer Kaynaklar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.