IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim OrganizasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim Organizasyon Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı işletmelerin her departmanında gerekli olan yönetim tekniklerini ve uygulamalarını bilmek ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri açıklar.
2. Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını açıklar.
3. Yönetim fonksiyonlarını bilir.
4. Yeni yönetim tekniklerini bilir.
5. Organizasyonu oluşturan unsurları bilir ve açıklar.
6. Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırır.
7. Örgüt şeması hazırlayabilir.
8. Yeni organizasyon model ve tekniklerini bilir.

Dersin İçeriği

Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci, Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 1-2-3, Yönetim Süreçleri, Yönetici Stilleri, Başarılı Bir Yöneticide Bulunan Özellikler ve Bunları Kazanma Yolları, Doğuştan Gelen Özellikler, Eğitim İle Kazanılan Özellikler, Öğretim Yolu İle Kazanılan Özellikler, Kişisel Özellikler, Sağlık Kurumları Yönetiminde İletişimin Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Motivasyon ve Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Çatışma ve Yönetimi, Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Yönetimi


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim İle İlgili Kavramlar Yok
2) Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi Yok
3) Klasik, Neoklasik ve Modern Yönetim Teorileri Yok
4) Yönetim Fonksiyonları, Planlama Yok
5) Organizasyon Yok
6) Yürütme Yok
7) Koordinasyon Yok
8) Kontrol Yok
9) Yönetim ve Organizasyon Konusunda Çağdaş Yaklaşımlar, Toplam Kalite Yönetimi Yok
10) Şebeke Organizasyonlar, Değişim Mühendisliği Yok
11) Dış Kaynaklardan Yararlanma, Kıyaslama Yok
12) Personeli Güçlendirme, Kademe Azaltma Yok
13) Öğrenen Organizasyonlar, Amaçlara Göre Yönetim Yok
14) İstisnalarla Yönetim, Sanal Organizasyonlar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''
Diğer Kaynaklar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.