IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim OrganizasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim Organizasyon Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı işletmelerin her departmanında gerekli olan yönetim tekniklerini ve uygulamalarını bilmek ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri açıklar.
2. Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını açıklar.
3. Yönetim fonksiyonlarını bilir.
4. Yeni yönetim tekniklerini bilir.
5. Organizasyonu oluşturan unsurları bilir ve açıklar.
6. Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırır.
7. Örgüt şeması hazırlayabilir.
8. Yeni organizasyon model ve tekniklerini bilir.

Dersin İçeriği

Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci, Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 1-2-3, Yönetim Süreçleri, Yönetici Stilleri, Başarılı Bir Yöneticide Bulunan Özellikler ve Bunları Kazanma Yolları, Doğuştan Gelen Özellikler, Eğitim İle Kazanılan Özellikler, Öğretim Yolu İle Kazanılan Özellikler, Kişisel Özellikler, Sağlık Kurumları Yönetiminde İletişimin Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Motivasyon ve Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Çatışma ve Yönetimi, Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Yönetimi


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim İle İlgili Kavramlar Yok
2) Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi Yok
3) Klasik, Neoklasik ve Modern Yönetim Teorileri Yok
4) Yönetim Fonksiyonları, Planlama Yok
5) Organizasyon Yok
6) Yürütme Yok
7) Koordinasyon Yok
8) Kontrol Yok
9) Yönetim ve Organizasyon Konusunda Çağdaş Yaklaşımlar, Toplam Kalite Yönetimi Yok
10) Şebeke Organizasyonlar, Değişim Mühendisliği Yok
11) Dış Kaynaklardan Yararlanma, Kıyaslama Yok
12) Personeli Güçlendirme, Kademe Azaltma Yok
13) Öğrenen Organizasyonlar, Amaçlara Göre Yönetim Yok
14) İstisnalarla Yönetim, Sanal Organizasyonlar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''
Diğer Kaynaklar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.