IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim OrganizasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim Organizasyon Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı işletmelerin her departmanında gerekli olan yönetim tekniklerini ve uygulamalarını bilmek ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri açıklar.
2. Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını açıklar.
3. Yönetim fonksiyonlarını bilir.
4. Yeni yönetim tekniklerini bilir.
5. Organizasyonu oluşturan unsurları bilir ve açıklar.
6. Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırır.
7. Örgüt şeması hazırlayabilir.
8. Yeni organizasyon model ve tekniklerini bilir.

Dersin İçeriği

Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci, Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 1-2-3, Yönetim Süreçleri, Yönetici Stilleri, Başarılı Bir Yöneticide Bulunan Özellikler ve Bunları Kazanma Yolları, Doğuştan Gelen Özellikler, Eğitim İle Kazanılan Özellikler, Öğretim Yolu İle Kazanılan Özellikler, Kişisel Özellikler, Sağlık Kurumları Yönetiminde İletişimin Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Motivasyon ve Önemi, Sağlık Kurumları Yönetiminde Çatışma ve Yönetimi, Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Yönetimi


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim İle İlgili Kavramlar Yok
2) Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi Yok
3) Klasik, Neoklasik ve Modern Yönetim Teorileri Yok
4) Yönetim Fonksiyonları, Planlama Yok
5) Organizasyon Yok
6) Yürütme Yok
7) Koordinasyon Yok
8) Kontrol Yok
9) Yönetim ve Organizasyon Konusunda Çağdaş Yaklaşımlar, Toplam Kalite Yönetimi Yok
10) Şebeke Organizasyonlar, Değişim Mühendisliği Yok
11) Dış Kaynaklardan Yararlanma, Kıyaslama Yok
12) Personeli Güçlendirme, Kademe Azaltma Yok
13) Öğrenen Organizasyonlar, Amaçlara Göre Yönetim Yok
14) İstisnalarla Yönetim, Sanal Organizasyonlar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''
Diğer Kaynaklar: Yönetim ve Organizasyon-Nurullah GENÇ
Yönetim ve Organizasyon -Şerif ŞİMŞEK
DilaverTengilimoğlu ve Arkadaşları(2012) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara
Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management''

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.