Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Travma Kinematiği, Travmaya genel bakış |
|
2) |
Çoklu Travma Hastalarında Yaklaşım |
|
3) |
Kafa Travmalı Hastalarda Yaklaşım |
|
4) |
Toraks Travmalı Hastalarda Yaklaşım |
|
5) |
Yüz- Burun- Boğaz Travmalarında Yaklaşım |
|
6) |
Spinal Travmalı Hastalarda Yaklaşım |
|
7) |
Batın Travmalı Hastalarda Yaklaşım |
|
8) |
GENEL TEKRAR - VİZE |
|
9) |
Pelvis Travmalı Hastalarda Yaklaşım |
|
10) |
Ekstremite ve Ezilme Travmaları, Crush Sendromu |
|
11) |
Soğuk Travmaları- Soğuk Acilleri |
|
12) |
Yanıklarda Yaklaşım |
|
13) |
Özel Hasta Gruplarında Travma Yaklaşımı (Gebeler, Yaşlılar, Mental Retardasyonu Olan Hastalar) |
|
14) |
Hayvan ve Böcek Sokmalarında Yaklaşım |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|