IAY2007 TravmaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2007 Travma Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Neslihan Bektaş
Dersin Amacı: Travma ve travmaya yönelik durumlarda acil bakım uygulama bilgi ve becerisine sahip olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulayabilir.2 Dış Kanamalarda Acil Bakım Uygulayabilir.3 Yumuşak Doku Yaralanmalarında Acil Bakım Uygular.4 Kafa Travmalarında Acil Bakım Uygulama bilgisine sahiptir.5 Yüz Ve Boyun Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulayabilir.6 Omurga Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulama bilgisene sahiptir.

Dersin İçeriği

Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulamak, Ekstremite travmalarında acil bakım, Yumuşak doku yaralanmalarında acil bakım, çevresel acillerde bakım uygulamak, Baş, boyun, omurilik yaralanmalarında acil bakım uygulamayı içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Travma Kinematiği, Travmaya genel bakış
2) Çoklu Travma Hastalarında Yaklaşım
3) Kafa Travmalı Hastalarda Yaklaşım
4) Toraks Travmalı Hastalarda Yaklaşım
5) Yüz- Burun- Boğaz Travmalarında Yaklaşım
6) Spinal Travmalı Hastalarda Yaklaşım
7) Batın Travmalı Hastalarda Yaklaşım
8) GENEL TEKRAR - VİZE
9) Pelvis Travmalı Hastalarda Yaklaşım
10) Ekstremite ve Ezilme Travmaları, Crush Sendromu
11) Soğuk Travmaları- Soğuk Acilleri
12) Yanıklarda Yaklaşım
13) Özel Hasta Gruplarında Travma Yaklaşımı (Gebeler, Yaşlılar, Mental Retardasyonu Olan Hastalar)
14) Hayvan ve Böcek Sokmalarında Yaklaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CANDER B. (Ed.) (2019). Hastane Öncesi Acil Tıp Ve Paramedik. İstanbul Tıp Kitapevleri
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.