IAY2007 TravmaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2007 Travma Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Neslihan Bektaş
Dersin Amacı: Travma ve travmaya yönelik durumlarda acil bakım uygulama bilgi ve becerisine sahip olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulayabilir.2 Dış Kanamalarda Acil Bakım Uygulayabilir.3 Yumuşak Doku Yaralanmalarında Acil Bakım Uygular.4 Kafa Travmalarında Acil Bakım Uygulama bilgisine sahiptir.5 Yüz Ve Boyun Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulayabilir.6 Omurga Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulama bilgisene sahiptir.

Dersin İçeriği

Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulamak, Ekstremite travmalarında acil bakım, Yumuşak doku yaralanmalarında acil bakım, çevresel acillerde bakım uygulamak, Baş, boyun, omurilik yaralanmalarında acil bakım uygulamayı içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Travma Kinematiği, Travmaya genel bakış
2) Çoklu Travma Hastalarında Yaklaşım
3) Kafa Travmalı Hastalarda Yaklaşım
4) Toraks Travmalı Hastalarda Yaklaşım
5) Yüz- Burun- Boğaz Travmalarında Yaklaşım
6) Spinal Travmalı Hastalarda Yaklaşım
7) Batın Travmalı Hastalarda Yaklaşım
8) GENEL TEKRAR - VİZE
9) Pelvis Travmalı Hastalarda Yaklaşım
10) Ekstremite ve Ezilme Travmaları, Crush Sendromu
11) Soğuk Travmaları- Soğuk Acilleri
12) Yanıklarda Yaklaşım
13) Özel Hasta Gruplarında Travma Yaklaşımı (Gebeler, Yaşlılar, Mental Retardasyonu Olan Hastalar)
14) Hayvan ve Böcek Sokmalarında Yaklaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CANDER B. (Ed.) (2019). Hastane Öncesi Acil Tıp Ve Paramedik. İstanbul Tıp Kitapevleri
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.