IAY2006 Sağlık HukukuBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2006 Sağlık Hukuku Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. ŞEFİKA DEREN GÜNDÜZ
Dr. Öğr. Üyesi MELİS TAŞPOLAT TUĞSAVUL
Dersin Amacı: Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Anayasal düzenini Sağlık açısından değerlendirmek ve ilgili kanun, tüzük ve yönetmelikleri öğrenmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sağlık Sisteminin Anayasal ve Yasal Dayanaklarını öğrenir.
Sağlık Meslek Profesyonellerinin yasal yetkilerini öğrenir.
Sağlık Meslek Profesyonellerinin bağlı olduğu meslek örgütlerinin yasal mevzuat ve yaptırımlarını öğrenir.
Sağlık Alanında çalışan Profesyonellerin Adli ,Mali ve İdari suçları işlediklerinde yapılacak hukuki uygulamaları öğrenir.
Sağlık Bakanlığı personel uygulamalarını ve görevde yükselme usullerini öğrenir.
Hastalara uygulanan tedavi vb. uygulamaların yasal dayanaklarını öğrenir.
Sağlık Personelin Mali ve idari haklarını öğrenir.

Dersin İçeriği

Sağlık Sistemimizde halen yürürlükte olan ve sık kullanılan kanun, tüzük ve yönetmeliklerin incelenmesi, uygulama açısından güçlü ve zayıf yönlerinin tespiti ve bu yönde alınacak tedbirlerin tartışılması,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) T.C Anayasası Sağlık konuları ile ilgili bölümleri. Yok
2) Tababet ve Şuabatı Sanatları Tarzı İcrasına dair Kanun Yok
3) Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu Yok
4) Organ ve Doku Nakli Kanunu, Kan ve Kan ürünleri Kanunu Yok
5) Radyoloji, Radyum ve Elektrikle Tedavi Müesseseleri Kanunu ve bağlı Tüzük Yok
6) Sağlık Bakanlığı Döner Sermayeler Kanunu ve bağlı Yönetmelik. Yok
7) Hemşirelik Kanunu Yok
8) Tabipler Birliği Kanunu ve Deontoloji Nizamnamesi Yok
9) Türk Dişhekimleri Birliği Kanunu, Türk Eczacılar Birliği Kanunu Yok
10) Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Kanunu Yok
11) TCK’da Sağlık Personelini ilgilendiren maddeler ve 657 sayılı DMK 124-136 maddeleri Yok
12) Adli, İdari ,Mali ve disiplin soruşturmaları Yok
13) Hasta Hakları Yönetmeliği Yok
14) Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma esaslarına dair Kanun Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konularla ilgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Yönergeler çerçevesinde hazırlanan ders notları öğrencilere aktarılacaktır.
Diğer Kaynaklar: İlgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Yönergeler’in bulunduğu Resmi Gazete arşivi, Sağlık Mevzuat Külliyatları, TBMM, Sağlık Bakanlığı ve Sağlık Hukuku internet sitelerinde bulunan Mevzuat bölümleri.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3