Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
T.C Anayasası Sağlık konuları ile ilgili bölümleri. |
Yok |
2) |
Tababet ve Şuabatı Sanatları Tarzı İcrasına dair Kanun |
Yok |
3) |
Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu |
Yok |
4) |
Organ ve Doku Nakli Kanunu, Kan ve Kan ürünleri Kanunu
|
Yok |
5) |
Radyoloji, Radyum ve Elektrikle Tedavi Müesseseleri Kanunu ve bağlı Tüzük |
Yok |
6) |
Sağlık Bakanlığı Döner Sermayeler Kanunu ve bağlı Yönetmelik. |
Yok |
7) |
Hemşirelik Kanunu |
Yok |
8) |
Tabipler Birliği Kanunu ve Deontoloji Nizamnamesi |
Yok |
9) |
Türk Dişhekimleri Birliği Kanunu, Türk Eczacılar Birliği Kanunu
|
Yok |
10) |
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Kanunu |
Yok |
11) |
TCK’da Sağlık Personelini ilgilendiren maddeler ve 657 sayılı DMK 124-136 maddeleri |
Yok |
12) |
Adli, İdari ,Mali ve disiplin soruşturmaları |
Yok |
13) |
Hasta Hakları Yönetmeliği |
Yok |
14) |
Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma esaslarına dair Kanun |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|