ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2002 | Acil Sağlık Hizmetleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
YASEMİN ŞABABLI OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 112 ambulans komuta merkezi |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; acil sağlık hizmetlerinin neler olduğunu kavratmak ve acil ekipmanlarını tanımak ve bu ekipmanlarını kullanma becerisi elde etmek, acil sağlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken hususları bilmek ve uygulama becerisini kazanmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Acil/acil sağlık hizmetlerini ve güvenlik önlemlerini tanımlayabilecektir. 2. İlk ve acil yardım kurallarını açıklayabilecektir. 3. Uygulanan sağlık hizmetlerinin kayıt edilmesinin önemini saptayabilecektir. 4. Uluslar arası renkli kodları ve yapılması gerekenleri sıralayabilecektir. |
Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, Acil serviste haberleşme, Acil serviste triyaj ve hasta nakli, Acil sağlık sisteminde kayıt ve rapor, Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak, Afetlerde acil bakım uygulamak, .Biyolojik kaza Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, | Yok |
2) | Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, | Yok |
3) | Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, | Yok |
4) | Türkiye'de acil servis yapısı ve işleyişini değerlendirmek | Yok |
5) | Etik İkilemler | Yok |
6) | Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşme | Yok |
7) | Acil Serviste ve Afetlerde Triyaj | Yok |
8) | Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar | Yok |
9) | Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak | Yok |
10) | Afetlerde acil sağlık hizmetleri | Yok |
11) | Ambulans ve acil sağlık araçlarını değerlendirmek | Yok |
12) | Malpraktis | Yok |
13) | Personel güvenliği ve eğitimi | Yok |
14) | Genel değerlendirme | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ekşi A. Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri Hastane öncesi dergisi. Link: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hod Dünyada ve Türkiye'de ambulans hizmetlerinin gelişimi Link: https://www.healthworldnews.net/dunyada-ve-turkiyede-ambulans-hizmetlerinin-gelisimi/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |