IAY2002 Acil Sağlık HizmetleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2002 Acil Sağlık Hizmetleri Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): YASEMİN ŞABABLI OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: 112 ambulans komuta merkezi
Dersin Amacı: Öğrenciye; acil sağlık hizmetlerinin neler olduğunu kavratmak ve acil ekipmanlarını tanımak ve bu ekipmanlarını kullanma becerisi elde etmek, acil sağlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken hususları bilmek ve uygulama becerisini kazanmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Acil/acil sağlık hizmetlerini ve güvenlik önlemlerini tanımlayabilecektir.
2. İlk ve acil yardım kurallarını açıklayabilecektir.
3. Uygulanan sağlık hizmetlerinin kayıt edilmesinin önemini saptayabilecektir.
4. Uluslar arası renkli kodları ve yapılması gerekenleri sıralayabilecektir.

Dersin İçeriği

Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, Acil serviste haberleşme, Acil serviste triyaj ve hasta nakli, Acil sağlık sisteminde kayıt ve rapor, Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak, Afetlerde acil bakım uygulamak, .Biyolojik kaza Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Yok
2) Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, Yok
3) Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, Yok
4) Türkiye'de acil servis yapısı ve işleyişini değerlendirmek Yok
5) Etik İkilemler Yok
6) Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşme Yok
7) Acil Serviste ve Afetlerde Triyaj Yok
8) Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar Yok
9) Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak Yok
10) Afetlerde acil sağlık hizmetleri Yok
11) Ambulans ve acil sağlık araçlarını değerlendirmek Yok
12) Malpraktis Yok
13) Personel güvenliği ve eğitimi Yok
14) Genel değerlendirme Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ekşi A. Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri
Hastane öncesi dergisi. Link: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hod
Dünyada ve Türkiye'de ambulans hizmetlerinin gelişimi Link: https://www.healthworldnews.net/dunyada-ve-turkiyede-ambulans-hizmetlerinin-gelisimi/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 7 10 70
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.