IAY2002 Acil Sağlık HizmetleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2002 Acil Sağlık Hizmetleri Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): YASEMİN ŞABABLI OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: 112 ambulans komuta merkezi
Dersin Amacı: Öğrenciye; acil sağlık hizmetlerinin neler olduğunu kavratmak ve acil ekipmanlarını tanımak ve bu ekipmanlarını kullanma becerisi elde etmek, acil sağlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken hususları bilmek ve uygulama becerisini kazanmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Acil/acil sağlık hizmetlerini ve güvenlik önlemlerini tanımlayabilecektir.
2. İlk ve acil yardım kurallarını açıklayabilecektir.
3. Uygulanan sağlık hizmetlerinin kayıt edilmesinin önemini saptayabilecektir.
4. Uluslar arası renkli kodları ve yapılması gerekenleri sıralayabilecektir.

Dersin İçeriği

Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, Acil serviste haberleşme, Acil serviste triyaj ve hasta nakli, Acil sağlık sisteminde kayıt ve rapor, Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak, Afetlerde acil bakım uygulamak, .Biyolojik kaza Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Yok
2) Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, Yok
3) Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, Yok
4) Türkiye'de acil servis yapısı ve işleyişini değerlendirmek Yok
5) Etik İkilemler Yok
6) Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşme Yok
7) Acil Serviste ve Afetlerde Triyaj Yok
8) Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar Yok
9) Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak Yok
10) Afetlerde acil sağlık hizmetleri Yok
11) Ambulans ve acil sağlık araçlarını değerlendirmek Yok
12) Malpraktis Yok
13) Personel güvenliği ve eğitimi Yok
14) Genel değerlendirme Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ekşi A. Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri
Hastane öncesi dergisi. Link: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hod
Dünyada ve Türkiye'de ambulans hizmetlerinin gelişimi Link: https://www.healthworldnews.net/dunyada-ve-turkiyede-ambulans-hizmetlerinin-gelisimi/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 7 10 70
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3