Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar
Hukuk Kavramı: Toplumsal Davranış Kuralları, Hukuk Kurallarının Öteki Davranış Kurallarıyla İlişkisi
|
Yok |
2) |
*Yaptırım Çeşitleri
*Hukukun Dallara Ayrılması: Özel Hukuk-Kamu Hukuku –Karma Hukuk Ayrımı
*Hukukun kaynakları:
*Normlar Hiyerarşisi
*Sağlık Hukuku ile İlgili Temel Mevzuat
|
Yok |
3) |
*Hak Kavramı ve Hakların Çeşitleri
*Hukuki Olay, Hukuki Fiil, Hukuki İşlem Kavramları
*Hukuki İşlemlerin Geçerlilik Şartları
*Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü
|
Yok |
4) |
*Kişi Kavramı, Kişiliğin Kazanılması
*Kişiliğin Kaybedilmesi,
*Sağlığın ve Ölümün İspatı
*Hak Ehliyeti, Fiil Ehliyeti
*Ehliyet Açısından Kişilerin Sınıflandırılması
|
Yok |
5) |
*Kişilik Hakları, Kişilik Haklarının Kapsamı
|
Yok |
6) |
*Kişiliğin Korunması Yolları, Kişilik Haklarına Saldırılan Kişiye Tanınan Dava Hakları |
Yok |
7) |
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasından Doğan Sorumluluk
*Genel Olarak Haksız Fiil Sorumluluğunun Unsurları
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırılığını Ortadan Kaldıran Sebepler, Aydınlatılmış Onam Kavramı
*Adam Çalıştıranın Kusursuz Sorumluluğu
|
Yok |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasına Bağlanan Sonuçlar,
*Maddi-Manevi Tazminat Davası (Zararın Belirlenmesi/Tazminatın Belirlenmesi)
|
Yok |
10) |
*Hekimlik Sözleşmesi, *Hekimlik Sözleşmesinin Hukuki Niteliği,
*Hekimin Tedavi Sözleşmesinden Kaynaklanan Yükümlülükleri
|
Yok |
11) |
*Hastane ile Hasta Arasındaki İlişki (Özel Hastane-Kamu Hastanesi)
*Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Sözleşmeden Doğan Sorumluluğu
|
Yok |
12) |
* Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Haksız Fiil Sorumluluğu |
Yok |
13) |
*Hasta Hakları
*Hekim Hakları
*Sağlık Çalışanlarının Hak Arama Yolları
|
Yok |
14) |
Konuların Tekrarlanması ve Öğrenci Sorularının Cevaplandırılması |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|