Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar
Hukuk Kavramı: Toplumsal Davranış Kuralları, Hukuk Kurallarının Öteki Davranış Kurallarıyla İlişkisi
|
Yok |
2) |
*Yaptırım Çeşitleri
*Hukukun Dallara Ayrılması: Özel Hukuk-Kamu Hukuku –Karma Hukuk Ayrımı
*Hukukun kaynakları:
*Normlar Hiyerarşisi
*Sağlık Hukuku ile İlgili Temel Mevzuat
|
Yok |
3) |
*Hak Kavramı ve Hakların Çeşitleri
*Hukuki Olay, Hukuki Fiil, Hukuki İşlem Kavramları
*Hukuki İşlemlerin Geçerlilik Şartları
*Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü
|
Yok |
4) |
*Kişi Kavramı, Kişiliğin Kazanılması
*Kişiliğin Kaybedilmesi,
*Sağlığın ve Ölümün İspatı
*Hak Ehliyeti, Fiil Ehliyeti
*Ehliyet Açısından Kişilerin Sınıflandırılması
|
Yok |
5) |
*Kişilik Hakları, Kişilik Haklarının Kapsamı
|
Yok |
6) |
*Kişiliğin Korunması Yolları, Kişilik Haklarına Saldırılan Kişiye Tanınan Dava Hakları |
Yok |
7) |
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasından Doğan Sorumluluk
*Genel Olarak Haksız Fiil Sorumluluğunun Unsurları
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırılığını Ortadan Kaldıran Sebepler, Aydınlatılmış Onam Kavramı
*Adam Çalıştıranın Kusursuz Sorumluluğu
|
Yok |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasına Bağlanan Sonuçlar,
*Maddi-Manevi Tazminat Davası (Zararın Belirlenmesi/Tazminatın Belirlenmesi)
|
Yok |
10) |
*Hekimlik Sözleşmesi, *Hekimlik Sözleşmesinin Hukuki Niteliği,
*Hekimin Tedavi Sözleşmesinden Kaynaklanan Yükümlülükleri
|
Yok |
11) |
*Hastane ile Hasta Arasındaki İlişki (Özel Hastane-Kamu Hastanesi)
*Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Sözleşmeden Doğan Sorumluluğu
|
Yok |
12) |
* Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Haksız Fiil Sorumluluğu |
Yok |
13) |
*Hasta Hakları
*Hekim Hakları
*Sağlık Çalışanlarının Hak Arama Yolları
|
Yok |
14) |
Konuların Tekrarlanması ve Öğrenci Sorularının Cevaplandırılması |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|