AHZ2006 Sağlık PsikolojisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
AHZ2006 Sağlık Psikolojisi Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersin Amacı: Sağlık, hastalık ve hastalığın tedavisi ile psikolojik etkenler arasındaki ilişki
konusunda farkındalık ve biyopsikososyal bakış açısını kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık, hastalık ve kronik hastalık kavramlarını açıklayabilecektir.
2. Psikososyal faktörlerin, sağlık ve hastalıktaki önemini açıklayabilecektir.
3. Psikososyal açıdan kronik hastalıkların psikososyal etkilerini açıklayabilecektir.

Dersin İçeriği

Sağlık psikolojisine giriş
Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek
Bağımlılık yapan davranışlar
Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek
Hastalık bilişleri
Sağlık hizmetlerine erişim
Stres ve yönetimi
Stres ve hastalık ilişkisi
Ağrı ve plasebo etkisi
Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji
Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık psikolojisine giriş
2) Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
3) Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
4) Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
5) Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek
6) Bağımlılık yapan davranışlar
7) Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek
8) Hastalık bilişleri
9) Sağlık hizmetlerine erişim
10) Stres ve yönetimi
11) Stres ve hastalık ilişkisi
12) Ağrı ve plasebo etkisi
13) Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji
14) Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim görevlisinin ders notları
Jane Ogden, Sağlık Psikolojisi, McGraw Hiil
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.