DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
AHZ2006 | Sağlık Psikolojisi | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
NURŞAH AKDOĞAN |
Dersin Amacı: | Sağlık, hastalık ve hastalığın tedavisi ile psikolojik etkenler arasındaki ilişki konusunda farkındalık ve biyopsikososyal bakış açısını kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık, hastalık ve kronik hastalık kavramlarını açıklayabilecektir. 2. Psikososyal faktörlerin, sağlık ve hastalıktaki önemini açıklayabilecektir. 3. Psikososyal açıdan kronik hastalıkların psikososyal etkilerini açıklayabilecektir. |
Sağlık psikolojisine giriş Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek Bağımlılık yapan davranışlar Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek Hastalık bilişleri Sağlık hizmetlerine erişim Stres ve yönetimi Stres ve hastalık ilişkisi Ağrı ve plasebo etkisi Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık psikolojisine giriş | |
2) | Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | |
3) | Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | |
4) | Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | |
5) | Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek | |
6) | Bağımlılık yapan davranışlar | |
7) | Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek | |
8) | Hastalık bilişleri | |
9) | Sağlık hizmetlerine erişim | |
10) | Stres ve yönetimi | |
11) | Stres ve hastalık ilişkisi | |
12) | Ağrı ve plasebo etkisi | |
13) | Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji | |
14) | Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisinin ders notları Jane Ogden, Sağlık Psikolojisi, McGraw Hiil |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 3 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 3 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 3 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 3 |