RTR2011 Sağlık Kurumlarında Örgütsel DavranışBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
RTR2011 Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, sağlık kuruluşu yönetici adaylarının karşılaşabilecekleri davranışsal sorunların ortaya konulması ve bu sorunların çözümü için ihtiyaç duyabilecekleri davranışsal becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Davranışları oluşturan tutum ve algı gibi kavramların yanısıra; yöneticilerin sıklıkla ihtiyaç duyacakları liderlik, motiavasyon, takım çalışması, problem çözme, stres ve çatışma yönetimi, örgütsel değişim, etik davranış ve psikolojik taciz (mobbing) gibi kavramların sağlık kuruluşlarındaki yansımalarının aktarılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Örgütsel davranışın temel prensiplerinin ve teorilerinin anlaşılması
2- Farklı bakış açılarının eleştirel yaklaşımla değerlendirilebilmesi
3- Çalışma alanıyla ilgili terminoloji, sınıflamalar, yöntemler ve trendlerle ilgili temel bilgi edinimi

Dersin İçeriği

Örgütsel Davranışa Giriş ve Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri, Algılama ve Atfetme Süreçleri, kişilik, gruplar, karar verme,örgüt kültürü, tutumlar, moral,stres,mobbing, iş ortamının sorunları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranışa Giriş ve Temel Kavramlar
2) Algılama ve Nedensellik Yükleme-Kişilik, Tutumlar, Duygular ve Değerler
3) Güdüleme ve İlgili Kuramlar
4) Güdüleme ve İlgili Kuramlar
5) Öğrenme, Örgütsel Öğrenme/ Örgüt Kültürü
6) Gruplar ve Takımlar
7) Ara sınav
8) Çatışma Yönetimi ve Müzakere
9) Güç ve Politika - Stres ve Stres Yönetimi
10) Liderlik: Kuramlar ve Uygulamalar
11) İletişim
12) Karar verme
13) Ödev sunumları ve Tartışma
14) Ödev sunumları ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 12. Baskı, İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2010.
2. GÜNEY, Salih, Örgütsel Davranış, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011.
3. ÖZKALP, Enver (Ed.), Davranış Bilimleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, 2012.
4. ROBBINS, Stephen P., JUDGE, Timothy A., Örgütsel Davranış, 14. Basımdan Çeviri, Çev.: İnci ERDEM (Ed.), Ankara: Nobel Yayınevi, 2012.
5. SABUNCUOĞLU, Zeyyat, TÜZ, Melek, Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları, 2009.
Diğer Kaynaklar: ÖZKALP, Enver, KIREL, Çiğdem, Örgütsel Davranış, 5. Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.