RTR2010 Klinik OnkolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
RTR2010 Klinik Onkoloji Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GULCICEK DERE
Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kanser ve kanser türleri, evrelemesi, tanı ve tedavi modelleri, modaliteler hakkında bilgi edinmek ve Radyoterapi teknikerinin Klinik Onkoloji alanındaki görev sorumlulukları konusunda yeterlilik geliştirmek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kanser tanımı ve evrelemesi hakkında bilgi sahibi olmak
2.Tedavi modelleri ve güncel yaklaşımları biliyor olmak
3.Radyoterapi Teknikerinin alandaki uygulamaları için mesleki bilgi düzeyinin artmış olması

Dersin İçeriği

Kanserin tanımı, kanserlerin evrelendirilmesi, kanser türleri, tedavi yaklaşımları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Onkolojiye Genel Bakış
2) Radyasyon, tümör, apoptozis, kanser genel tanımları
3) Genel kanser belirtileri ve nedenleri
4) Tedavi yaklaşımlarına genel bakış
5) Türkiye ve Dünya Kanser istatistikleri
6) TNM Evrelemesi, Kanser Sınıflandırması
7) Tedavi Modelleri ve Cihazlar
8) Ara sınav
9) Kalın ve İnce Barsak, Mesane, Karaciğer, Böbrek Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
10) Endometrium, Serviks, Mide Kanserleri ve Kemik tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
11) Akciğer, Kolon ve Rektum Kanseri, Beyin tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
12) Melanom, Lenfoma, Meme Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
13) Tiroid, Over, Larenks, Pankreas Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
14) Prostat, Çocukluk çağı Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste kaynak olarak öğretim üyesi ders slaytları kullanılacaktır.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 3
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 2
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 2
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 2
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 2
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3