RTR2008 Onkolojik PatolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
RTR2008 Onkolojik Patoloji Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Hücre ve dokularda görülen anormal yapısal ve morfolojik değişikliklerin tanımlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Genel patoloji tanımı ve patoloji bölümlerini bilir.
2 Hücresel adaptasyona ait bilgi ve birikime sahiptir.
3 Hücre zedelenmesi ve hücre ölümüne ait bilgi sahibidir.
4 İnflamasyon, akut ve kronik inflamasyona ait bilgiye sahiptir.
5 Onarım ve tamir, hemodinamik bozuklukları değerlendirebilir.

Dersin İçeriği

İnsan vücudundaki yapısal dokularda meydana gelen değişiklikleri içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Patolojiye Giriş
2) Patoloji Laboratuvarında Kullanılan Kimyasallar
3) Patoloji Laboratuvarında Güvenlik
4) Doku Örnekleme
5) Doku Takibi
6) Boyanma
7) Sitopatoloji
8) Moleküler Patoloji
9) Patolojide Moleküler Yöntemler - I
10) Patolojide Moleküler Yöntemler - II
11) Hibridizasyon, İn situ Hibridizasyon
12) Hücresel Uyum
13) Neoplazi
14) Tümör biyolojisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr. Şükrü Oğuz ÖZDAMAR, Doç.Dr. Aysun Hatice UĞUZ, Doç.Dr. Abdülkadir Emre SAYAN, Yrd.Doç.Dr. Burak BAHADIR, Yrd.Doç.Dr. Sibel BEKTAŞ, Genel Patoloji, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2094

Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Jon C. Aster Robbins Temel Patoloji Çeviri Editörü; Sıtkı Tuzlalı,
Mine Güllüoğlu, Uğur Çevikbaş Nobel Tıp Kitapevleri 9. Baskı 2014.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.