DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR2006 | Radyolojik Anatomi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. NECATİ YILMAZ Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tüm vücut anatomisini değişik görüntüleme yöntemleri ile öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Kemik yapıların ve eklemlerin direk grafi, BT ve MR Anatomisini öğrenirler. 2 Sinir sisteminin MR ve BT anatomisini öğrenirler. 3 Akciğerin Radyolojik anatomisini öğrenirler. 4 Kalp ve ana damarların anatomisini öğrenirler. 5 Batın organlarının BT ve MR anatomisini öğrenirler. |
Nöroradyolojik Anatomi, Vertebra Anatomisi, Medülla Spinalis MR Anatomisi, Toraks Anatomisi, Üst Batın Anatomisi BT ve MR, Alt Batın Anatomisi, Kardiyak Anatomi, Vasküler Sistem Anatomisi, Üst Ekstremite MR Anatomisi, Alt Ekstremite Anatomisi ve Meme Anatomisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel cerrahi | |
2) | Ortopedi ve Travmatoloji | |
3) | Üroloji | |
4) | Göğüs Cerrahisi | |
5) | Kulak Burun Boğaz | |
6) | Göz Hastalıkları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Çocuk Cerrahisi | |
9) | Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi | |
10) | Mikrocerrahi ve Organ Doku Transplantasyonu | |
11) | Beyin ve Sinir Cerrahisi | |
12) | Kadın Hastalıkları ve Doğum | |
13) | Kalp ve Damar Cerrahisi | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- BESİM Aytekin, Üstün AYDINGÖZ, Hakan AKBULUT, Hekimler ve Tıp Öğrencileri İçin Radyolojik Tanı El Kitabı, Türkiye Klinikleri Yayınevi Ankara, 1992. 2- FERNER- H, STAUBESAND, J. Sobotto Atlas of Human Anatomy, 10th ed. Urban & Schwarzenberg, Münih, 1982. 3- FRANK H.Netter M.D, T. HANSEN John ph. D., Ġnsan Anatomisi Atlası, University of Rochester School of Medicine and Dentisty Rochester, Nobel Tıp Kitabevleri, Newyork, 2005. 4- MOELLER T:B:, E.Reif (Editör, Civan IŞLAK), Kesitsel Anatomi Cep Atlası Bilgisayarlı Tomografi ve Manyetik Rezonans Görüntüleme, Cilt I:Baş ve Boyun,Nobel Tıp Kitabevleri, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |