PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR2006 | Radyolojik Anatomi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. NECATİ YILMAZ Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tüm vücut anatomisini değişik görüntüleme yöntemleri ile öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Kemik yapıların ve eklemlerin direk grafi, BT ve MR Anatomisini öğrenirler. 2 Sinir sisteminin MR ve BT anatomisini öğrenirler. 3 Akciğerin Radyolojik anatomisini öğrenirler. 4 Kalp ve ana damarların anatomisini öğrenirler. 5 Batın organlarının BT ve MR anatomisini öğrenirler. |
Nöroradyolojik Anatomi, Vertebra Anatomisi, Medülla Spinalis MR Anatomisi, Toraks Anatomisi, Üst Batın Anatomisi BT ve MR, Alt Batın Anatomisi, Kardiyak Anatomi, Vasküler Sistem Anatomisi, Üst Ekstremite MR Anatomisi, Alt Ekstremite Anatomisi ve Meme Anatomisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel cerrahi | |
2) | Ortopedi ve Travmatoloji | |
3) | Üroloji | |
4) | Göğüs Cerrahisi | |
5) | Kulak Burun Boğaz | |
6) | Göz Hastalıkları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Çocuk Cerrahisi | |
9) | Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi | |
10) | Mikrocerrahi ve Organ Doku Transplantasyonu | |
11) | Beyin ve Sinir Cerrahisi | |
12) | Kadın Hastalıkları ve Doğum | |
13) | Kalp ve Damar Cerrahisi | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- BESİM Aytekin, Üstün AYDINGÖZ, Hakan AKBULUT, Hekimler ve Tıp Öğrencileri İçin Radyolojik Tanı El Kitabı, Türkiye Klinikleri Yayınevi Ankara, 1992. 2- FERNER- H, STAUBESAND, J. Sobotto Atlas of Human Anatomy, 10th ed. Urban & Schwarzenberg, Münih, 1982. 3- FRANK H.Netter M.D, T. HANSEN John ph. D., Ġnsan Anatomisi Atlası, University of Rochester School of Medicine and Dentisty Rochester, Nobel Tıp Kitabevleri, Newyork, 2005. 4- MOELLER T:B:, E.Reif (Editör, Civan IŞLAK), Kesitsel Anatomi Cep Atlası Bilgisayarlı Tomografi ve Manyetik Rezonans Görüntüleme, Cilt I:Baş ve Boyun,Nobel Tıp Kitabevleri, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |