RADYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR2023 | İşyeri Eğitimi | Güz | 0 | 0 | 0 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞE KADIN KOCA Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | İş ve İşçi Sağlığı Eğitimleri (harici) İşyerinin sağladığı İş ve İşçi Sağlığı eğitim programları |
Dersin Amacı: | Tekniker sağlığı ve boyutları, tekniker sağlığının nitelikleri ve önemi, işyerlerinde tekniker sağlığı ve iş güvenliği uygulamaları, risk gruplarına yönelik politikalar, iş güvenliği mevzuatı, çalışma hayatında fizyolojik stresler ve ergonomi, tekniker beslenmesi, meslek hastalıklarına genel bakış, iş hijyeni ve kimyasal etkenler, işyerinde fiziksel etkenler, iş kazalarına genel bakış, işyerinde ilk yardım örgütlenmesi ve ilk yardım eğitimi gibi konularda bilgili ve bilinçli sağlık insan gücü yetiştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Genel olarak kaza, iş kazalarının istatistiksel analizini yapar, meslek hastalıkları, iş kazalarının sebepleri ve kaza zincirini tanımlar 2) İş kazaları ve meslek hastalıklarının önemi ve etki alanını kavrar 3) Tekniker sağlığı ve iş güvenliği açısından ergonomik yaklaşımı bilir ve sergileyebilir, tüm çalışanları bilgilendirir 4) İş kazaları ve meslek hastalıkları risklerinde insan faktörünün önemi ve etkilerini kavrar ve tüm çalışanları bilgilendirir 5) İşyeri ortamında çalışanların maruz kaldığı sağlık risklerini belirler ve çözüm üretebilme bilgi ve becerilerini geliştirir 6) İlkyardım uygular 7) Teknikere ait sağlık düzeyini belirler, tutulan kayıt ve istatistiklerden yararlanır |
1) İş sağlığı ve tarihçesi, Türkiye'de iş sağlığı 2) Üretim alanları, ilgili kurum ve kuruluşlar 3) İş sağlığı ile ilgili mevzuat ve yasalar 4) Küçük, orta ve büyük işletmeler, 1.kısa sınav 5) İşyerinde çalışan sağlık insan gücü, rolleri ve görevleri 6) Yasa ve mevzuatlarla işyeri teknikerliği 7) Çalışma hayatında riskli guruplar, kadın işçiler + 2. ara sınav 8) Çocuk işçiler 9) Meslek hastalıkları + ara sınav 10) Meslek hastalıkları-2 ve korunma yolları 11) Meslek kazaları 12) Bazal metabolizma ve iş yüklerinin hesaplanması + 2.kısa sınav 13) İşçi beslenmesi ve işgücü ile ilişkisi 14) İş sağlığı ve iş güvenliği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşyeri Uygulaması | yok |
2) | İşyeri Uygulaması | yok |
3) | İşyeri Uygulaması | yok |
4) | İşyeri Uygulaması | Yok |
5) | İşyeri Uygulaması | Yok |
6) | İşyeri Uygulaması | Yok |
7) | İşyeri Uygulaması | Yok |
8) | İşyeri Uygulaması | Yok |
9) | İşyeri Uygulaması | Yok |
10) | İşyeri Uygulaması | Yok |
11) | İşyeri Uygulaması | Yok |
12) | İşyeri Uygulaması | Yok |
13) | İşyeri Uygulaması | Yok |
14) | İşyeri Uygulaması | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları The instructor lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | 1) Türkiye'de iş sağlığı konusuna genel bakış (Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı,1998) 2) İşyeri hekimliği ders notları, TTB YAYINI, 2001 3) Bertan M,Güler Ç.Halk Sağlığı Temel Bilgiler Güneş Kitabevi Ankara,1995,2006. 1) An overview of occupational health issues in Turkey (Hacettepe Public Health Foundation, 1998) 2) Commercial medicine lecture notes, TTB, 2001 3) Bertan M, Güler ç.halk Health Basics Sun Bookstore Ankara, 1995.2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 14 | 196 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 4 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 4 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 4 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 3 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 4 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 |
8) | Radyasyon üreten cihazları kullanabilme ve üretilen radyasyonun güvenle kullanabileceği temel fizik hesaplarını yapabilme | 4 |
9) | Radyoterapi alanı ile ilgili yapmış olduğu bütün faaliyetleri ve sonuçları çağdaş yöntemlerle kaydını tutma | 5 |
10) | Temel onkoloji bilgisine sahip olma | 4 |