RADYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR2003 | Radyoterapide Görüntüleme Yöntemleri I | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞE KADIN KOCA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Radyoterapi merkezleri Radyasyon onkolojisi üniteleri Radyoloji görüntüleme ve tanı merkezleri Radyobiyoloji merkezleri |
Dersin Amacı: | Radyoterapide kullanılan görüntüleme cihazları ve sabitleme araçları hakkında bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci; 1) Radyoterapide kullanılan görüntüleme cihazları ve sabitleme araçları hakkında bilgi edinebilecektir 2) Konvansiyonel ve BT simülatör arasındaki farkları tartışabilecektir 3) Farklı anatomik bölgelerin ışınlamalar için uygulanan simülasyon yöntemlerini ve sabitleme araçlarını gözlemleyebilecektir (beyin, baş-boyun, toraks, abdomen baş-boyun ve özel bölge ışınlamaları için BT simülasyonu ve sabitleme araçlarını uygular) |
1) Radyoterapide görüntülemenin önemi 2) Radyoterapide görüntüleme öncesi hazırlık 3) Sabitleme aletlerine genel bakış 4) Sabitleme yapılırken dikkat edilmesi gereken parametreler 5) Konvansiyonel simülatörlerin çalışma prensibi 6) BT Simülatörün çalışma prensibi 7) Konvansiyonel ve BT Simülatörler arasındaki temel uygulama farkları 8) BT Simülatörde kontrast kullanımı ve önemi 9) BT Simülatörde 4D çekimi ve önemi 10) Beyin, baş-boyun ışınlamalarında kullanılan sabitleme aletleri ve BT simülasyon 11) Toraks ışınlamalarında kullanılan sabitleme aletleri ve BT simülasyon 12) Abdomen bölgesi ışınlamalarda kullanılan sabitleme aletleri ve BT simülasyon 13) Pelvis bölgesi ışınlamalarda kullanılan immobilizasyon aletleri ve BT simülasyon 14) Özel tedavi uygulamalarında kullanılan immobilizasyon aletleri ve simülasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Ders Tanıtımı, Radyobiyolojide temel kavramlar | yok |
2) | Radyoterapide görüntüleme öncesi hazırlık | yok |
3) | Sabitleme aletlerine genel bakış | yok |
4) | Sabitlerme yapılırken dikkat edilmesi gereken parametreler | yok |
5) | Konvansiyonel simülatörlerin çalışma prensibi | yok |
6) | BT Simülatörün çalışma prensibi | yok |
7) | Konvansiyonel ve BT Simülatörler arasındaki temel uygulama farkları | yok |
8) | BT Simülatörde kontrast kullanımı ve önemi | yok |
9) | BT Simülatörde 4D çekimi ve önemi | yok |
10) | Beyin, baş-boyun ışınlamalarında kullanılan sabitleme aletleri ve BT simülasyon | yok |
11) | Toraks ışınlamalarında kullanılan sabitleme aletleri ve BT simülasyon | yok |
12) | Abdomen bölgesi ışınlamalarda kullanılan sabitleme aletleri ve BT simülasyon | yok |
13) | Pelvis bölgesi ışınlamalarda kullanılan immobilizasyon aletleri ve BT simülasyon | yok |
14) | Özel tedavi uygulamalarında kullanılan immobilizasyon aletleri ve simülasyon | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları Lecture notes of the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Radiological Physics and Radiation Dosimetry,The Physics of Radiation Therapy 4 Faiz M. Khan Introduction to Radiological Physics and Radiation Dosimetry, The Physics of Radiation Therapy 4 Interest M. Khan |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 4 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 3 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 1 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 4 |
8) | Radyasyon üreten cihazları kullanabilme ve üretilen radyasyonun güvenle kullanabileceği temel fizik hesaplarını yapabilme | 4 |
9) | Radyoterapi alanı ile ilgili yapmış olduğu bütün faaliyetleri ve sonuçları çağdaş yöntemlerle kaydını tutma | 5 |
10) | Temel onkoloji bilgisine sahip olma | 5 |