RADYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR1003 | Sağlık Fiziği | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AHMET YÜCEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel fizik bilgilerinin (fiziksel büyüklükler, vektörler, iş güç enerji kavramları, madde ve elektrik yükü, coulomb yasası, optik ) kazandırılması ve sağlık alanında ihtiyaç olan temel kavramların madde ile etkileşim Radyasyonlar, radyasyonun fiziksel özellikleri, canlı doku ve çevre üzerindeki biyolojik etkilerinin öğretilmesi, radyasyonlardan korunma ve radyasyonların güvenli kullanımı için gerekli temel bilginin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Fiziksel büyüklükleri, vektörleri, iş, güç ve enerji olaylarını ifade edebilecektir. 2. Temel fiziksel büyüklükleri açıklar. 3. İş, güç, enerji bağıntılarını açıklar. 4. Elektromanyetizmayı açıklayabilecektir. 5. Gauss yasasını tanımlar. |
Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | yok |
2) | Fiziksel büyüklükler | yok |
3) | Vektörler | yok |
4) | Vektörlerde toplama, çıkartma ve çarpma işlemleri | yok |
5) | İş, güç, enerji | yok |
6) | Madde ve elektrik yükü | yok |
7) | Ara sınav | yok |
8) | Elektrostatik ve Coulomb yasası | yok |
9) | Optik ( ışık ışınının yayılması, düz aynalar) | yok |
10) | Optik (Çukur ve Tümsek aynalar) | yok |
11) | Radyasyon ve radyasyonun tıptaki yeri | yok |
12) | Radyoterapi | yok |
13) | Radyasyonun biyolojik ve fiziksel etkileri | yok |
14) | Görüntüleme ve tedavi cihazları | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | • Temel fizik kitapları • Fen ve mühendislik için fizik : elektrik ve manyetizma-ışık ve optik/ Raymond A. Serway ; Robert J. Beichner, John W.Jevett ; çev. Kemal Çolakoğlu • INTRODUCTION to Health Physics (Book); MEDICAL Effects of Ionizing Radiation (Book); CEMBER, Herman; JOHNSON, Thomas E.; METTLER, F. A.; UPTON, A. C.; NONFICTION • Öğretim görevlisi notları |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 9 | 90 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 3 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 2 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 1 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Radyasyon üreten cihazları kullanabilme ve üretilen radyasyonun güvenle kullanabileceği temel fizik hesaplarını yapabilme | 3 |
9) | Radyoterapi alanı ile ilgili yapmış olduğu bütün faaliyetleri ve sonuçları çağdaş yöntemlerle kaydını tutma | 3 |
10) | Temel onkoloji bilgisine sahip olma | 3 |