GEP1622 Yaratıcı DüşünceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1622 Yaratıcı Düşünce ve Girişimcilik Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, herhangi bir sorunla ilgili sınırlı çözümler üretmek yerine, çözüm için birçok fırsat olabileceğinin öğrenilmesine yardımcı olmaktır. Yaratıcı süreçlere teorik yaklaşımlar; küçük gruplarda, organizasyonlarda, küçük işletmelerde, girişimlerde ve ikna edici durumlardaki belli problemlere yaratıcı çözümlerin somut örnekleriyle değerlendirilebilecek.
Ders büyük ölçüde, öğretim üyesinin öğrencilerle kurduğu güçlü etkileşime dayalı olacak. Dersin sonunda öğrencilerin, farklı işletme veya pazarlama sorunlarına yaratıcı düşünce stratejik çözümleri getirebilme yetisini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu ders öğrencilere yaratıcılık alanındaki temel teoriler ve mevcut konular hakkında genel bir bakış açısı sağlar.

II. Yeni iş modelleri ve girişimleri için bireysel yaratıcılıklarını geliştirmeleri ve fikirlerini rahatça ifade edebilmeleri için özel teknikler sunar.

III. Yaratıcı birey, yaratım süreci ve yaratıcı işlevselliği geliştirme tekniklerine yönelik modern bir anlayış edinme.

IV. Bireysel yaratıcılıklarının güçlü ve zayıf yanlarını saptayabilme.

V. Kendini gerçekleştirebilme ve yaratıcı düşünme becerisi (sorunlara hassasiyet, akıcılık, esneklik, özgünlük ve görsel-sözel detaylandırma)

Dersin İçeriği

Yaratıcılık ve İnovasyon Nedir?
Bireysel Yaratıcılık
Fikir Üretme Teknikleri
Yaratıcı Girişimcilik İçin Doğru Çevreyi Geliştirme
Girişimcilikte Yaratıcılık ve Inovasyon
İşletme Problemlerini Çözmede Yaratıcı Düşüncenin Rolü
Problem Tanımlama
Yeni İş Modellerinde Yaratıcı Teknikler
Takım Çalışmasında Yaratıcılığı Arttırma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Grupları belirleme ve ders süreci paylaşma -Yaratıcılık, yaratıcı fikir ve yaratıcı düşünce nedir?
2) Yaratıcılığın 4 boyutu. Ödev değerlendirme / örnek analizi
3) Fikir üretme teknikleri 1
4) Fikir üretme teknikleri 2
5) İş modelleri için yaratıcı düşünme stratejileri
6) Yeni işlere odaklanma: Görmenin yeni yolları
7) Girişimcilikte fikirler, fırsatlar ve yenilikçilik 1
8) Ara Sınav Haftası
9) Fikirleri uygulama. Ödev inceleme ve sunumlar. Kitap inceleme
10) Proje sunumları
11) Proje sunumları 2 ve değerlendirme.
12) Yenilikçi çalışma ortamı yaratma.
13) İş fikrini yaratıcı sunmanın yolları, teknikleri ve modelleri.
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CRACKING CREATIVITY – Micheal Mihalko
Innovation and Entrepreneurship - Peter F. Drucker
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
8) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
9) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
10) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme
11) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme
12) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.