DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1623 | Moda ve Medya | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel bileşenleri arasında konuk konuşmacılar ve uzmanlar tarafından verilen seminerler bulunur, bu sayede öğrenciler güncel moda ve medya konularında derinlemesine bilgi edinirler. Öğrencilere ek olarak, film analizi projeleri ve kostüm tasarımı atölyeleri sunulabilir, böylece moda ve medyanın görsel ve pratik yönlerini keşfetmeleri sağlanır. Moda endüstrisi üzerine derinlemesine bir vaka çalışması, öğrencilere Türkiye ve uluslararası moda trendlerini anlamak için fırsatlar sunar. Moda iletişim stratejileri ve kampanya tasarımı üzerine uygulamalı çalışmalar opsiyonel bileşenler arasındadır, bu da öğrencilere pratik beceriler kazandırır. Kültürel farklılıkların moda ve medya üzerindeki etkilerini analiz etmek için seçmeli tartışma grupları düzenlenebilir, öğrencilerin farklı bakış açılarıyla düşünmeleri desteklenir. |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanına disiplinlerarası bir giriş niteliği taşıyacaktır. Sinema sektöründe moda, tüketim, trendler ve pazarlama arasındaki ilişki tarihsel ve kuramsal perspektiflerden incelenecektir. Okul yönetmeliğine uygun olarak derse devam zorunludur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem Türkiye'de hem de uluslararası alanda medya ve moda endüstrisi arasındaki ilişkileri çözebilecektir. 2. Modanın medya ile ilişkisini ortaya koyabilecek araştırma yollarını kendisi için belirleyebilecektir. 3. Görsel sunumumuzda modanın rolünü ve stilin yerini tartışabilecek 4. Modanın ekonomik, sosyal ve kültürel arka planını anlamak 5. Modernite ile stil ve görsellik arasındaki ilişkinin anlaşılması 6. Ünlü Kültürünü ve İşleyişini Anlamak |
Bu ders, moda ve kültür ilişkisini ele alarak öğrencilerin modanın toplumsal, kültürel ve iletişimsel boyutlarını anlamalarını sağlar. İlk olarak, Malcom Barnard’ın “Moda Teorisi: Bir Okuyucu” kitabında yer alan temel kavramları tanıtarak moda ve kültür ilişkisini inceleriz. Ardından, kişisel stil ve küresel moda akımları üzerine çalışmalar yaparak, moda tarihi ve Türkiye’deki moda endüstrisi hakkında bilgi ediniriz. Ders, moda iletişimi, sembolik modanın sürekliliği ve ikonik figürlerin moda üzerindeki etkisini ele alırken, moda fotoğrafçılığı ve sinema örnekleriyle pratiğe dökülür. Öğrenciler, kostüm analizi ve moda filmleri ile derinlemesine incelemeler yaparak modanın görsel sunumundaki rolünü keşfederler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Filmde Moda: Adrienne Munich, Indiana Üniversitesi Yayınları: 2011 Moda Teorisi: Bir Okuyucu, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Barnard, Malcom, İletişim Olarak Moda, New York: Routledge; 2 baskı (29 Ağustos 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Kıyafet, Kültür, Kimlik (Londra: BFI, 2005) Yetenekli Bay Ripley 1999 Anthony Minghella Bonnie ve Clyde 1967 Arthur Penn Devil Wears Prada 2006 David Frankel |
Diğer Kaynaklar: | Filmde Moda: Adrienne Munich, Indiana Üniversitesi Yayınları: 2011 "Fashion in Film" by Adrienne Munich, Indiana University Press, 2011 Moda Teorisi: Bir Okuyucu, Malcom Barnard: Routledge, 2007 "Fashion Theory: A Reader" by Malcom Barnard, Routledge, 2007 Barnard, Malcom, İletişim Olarak Moda, New York: Routledge; 2nd edition (29 August 2002) "Fashion as Communication" by Malcom Barnard, New York: Routledge, 2nd edition (29 August 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Kıyafet, Kültür, Kimlik (Londra: BFI, 2005) "Fashioning Film Stars: Costume, Culture, and Identity" by Rachel Moseley, BFI Publishing, 2005 Yetenekli Bay Ripley 1999 Anthony Minghella, Bonnie ve Clyde 1967 Arthur Penn, Devil Wears Prada 2006 David Frankel "The Talented Mr. Ripley" (1999, Anthony Minghella) "Bonnie and Clyde" (1967, Arthur Penn) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. | 2 |
2) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. | 1 |
4) | Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. | 4 |
5) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 2 |
6) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. | 3 |
7) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. | 1 |
8) | Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 1 |
9) | Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. | 1 |
11) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 1 |
12) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. | 1 |
13) | Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak | 1 |
14) | Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. | 1 |
15) | Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. | |
16) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. | |
17) | Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |