GEP1620 Görsel OkuryazarlıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1620 Görsel Okuryazarlık Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYŞE GÜNAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: - Görüntü ve imgelerin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak,
- Sanat eserinin (resim, heykel) plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak,
- Tasarım nesnesinin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak,
- Soyut görsellerin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sanat eserleri ve tasarım nesnelerinin plastik dil (görsel dil) analizini yapabilmek,
2. Görsel ögelerin plastik dil (görsel dil) analizini yapabilmek,

Dersin İçeriği

Resim, heykel, tasarım nesneleri, sanat eseri görsel özellikleri, renk armonisi ve renk kontrastları.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri anlatım, gözlem, tartışma, karşılaştırmadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, sanat eseri, sanat eseri analizi, ders içeriği. -
2) Portre -
3) Portre -
4) Manzara -
5) Çok figürlü Kompozisyon. -
6) Natürmort -
7) İç mekan -
8) Ara Sınav -
9) Renk kontrastları ve armoni. -
10) Soyut resim -
11) Soyut, geometrik soyut -
12) Geometrik soyut -
13) Heykel -
14) Endüstriyel tasarım nesneleri -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ppt sunumlar/ ppt presentations
Diğer Kaynaklar: Sınıf içi tartışmalar, ikincil olarak sanat tarihi ile ilgili kaynaklar/in-class discussions, resources related to art history as second degree reference.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 52
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme 3
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. 3
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme 3
4) Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 2
5) Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme 3
6) Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme 2
7) Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme 2
8) Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme 2
9) Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme 2
10) Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi 2